fredag 22 november 2013

Matlagning

Det är så kul och laga mat när det är till något speciellt. Vi ska ha middags gäster i morgon och jag har gjort något som jag kommer att bli super gott. Jag har inte gjort det innan så skulle de nu inte vara gott så får vi gå till pizzerian och handla något. Men jag har starka känslor på att det kommer att bli supergott. Middagen och till kaffet är klart sen var det ju om vi skulle ha lunch men då har jag en ide vi får väl se i morgon om den faller alla i smaken. Det beror ju på när vännerna kommer.

I dag så var jag och hälsade på barnbarnen Lundkvist och det var ju trevligt som vanligt. Mysigt och träffa sonen och få lite tid med honom det var ett tag sedan.

Jag har fått mina nya glasögon och ingen ser att jag har nya. På jobb fick jag säga " Oj vad jag ser bra ut, då tittade de på mig frågande med höjda ögonbryn. Ja jag har ju nya glasögon. Vilket skatt där blev. En av tjejerna sa när någon passar bra i glasögon så är det svår att se när de byter så jag tror nog på henne.

Nu är det ute på jobb att jag ska byta skift, jag är inte ett dugg oroligt för dem jag ska jobba med. Den ena sa va kul det kommer att bli bra. Tror jag med. En annan jobbe kompis sa herregud vet du vem du ska jobba med? Ja det vet jag. Någon sa de kan tving oss till vad som helst. Jag har valt själv säger jag. Jaha har du det är ju treskift. Precis jag vet och jag vill. Min vän sa va kul då jobbar vi samma skift ibland och är lediga samtidigt också. Jättekul. Det finns delade meningar om allt men det är tradigt när folk bestämer vad man ska tycka och känna och jättetradigt när de snackar så mycket om saker de egentligen inte vet något om.

Nu ska jag städa toaletterna, kul så här en fredag kväll :)

1 kommentar: