söndag 10 november 2013

Mårten.

Efter en ansträngande vecka  på jobb så tog jag ett övertidspass också. När jag kom hem så var Mia här på besök. Alltid lika kul när barnen kommer hem.
Nu är äntligen Åsas kejsarsnitt läkt det har varit segt men nu så. Äntligen fick hon ge sig ut på en jogging tur. Som hon har längtat.

I fredags så fick jag reda på min löneökning nästan skrattretande summa men man får väl vara glad för det lilla för det var verkligen lite. Vi har lite om ändringar på jobbet också, några går och några blir fast anställda. Jag trivs inte så bra där jag är nu, skulle mycket väl tänka mig att jobba tre skift igen. Jag väntar på mitt samtal med chefen så får vi väl se vad som ska hända om det går att ändra på något eller jag ska bara bita ihop. Något nytt jobb är nog inte att tänka på det är inte så många av mina gamla kamrater som har fått något nytt än, och min utbildning inget att hänga i julgranen. Jaja vi får väl se hur det blir. Det är inte svårt och köra till jobb men det hade varit bra om det hade känts kul också.


I går så var vi och våra vänner M och H på gåsa middag på Spångens Gästis så jättetrevligt var det. Som vi skåningar säger möe mad go mad och mad i rättan tid. Oj vad det var gott. Vi började med svartsoppan med innan krås, sen var det gås vars ett lår och så massor med köttbitar potatis gelé inlagda gurkor rödkål och broccoli. Mums vad gott det var till efterrätt var det skånsk äpplekaka med vaniljsås. Kaffe och spettekaka. Jodå jag har ätit i dag också med inte så mycket. Vi hade en sådan härligt trevlig kväll som vi avslutade här hos oss.

I dag så ringde Ella hon hade det tråkigt hemma och längtade efter farmor. Eftersom jag skulle köra en runda till lillsyrran så frågade jag om hon ville följa med. Det ville hon så klart. Vi hade en mysig eftermiddag med massor med prat. Ella pratar lika mycket som jag gör på en dag fast hon gör det på en eftermiddag. Haha det ligger i släkten.

Denna veckan om kommer är ganska lugn eftersom jag jobbar eftermiddag lite grejer har jag att göra på förmiddagarna. Jag ska äntligen kolla synen och ha nya glasögon. Tror nästan att jag ska prova linser igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar