tisdag 12 november 2013

Tjuvar och banditer.

Nu i kväll när jag körde hem så blev jag omkörd här i byn så det rök om det hjälp tänkte jag här är ju stopp. Det märkte de försent kan jag säga,  en blå blinkande bil bakom mig så jag svängde höger i stället för vänster. När polisen kom fram var de redan borta.

När jag kom hem fick jag köra igen för precis när jag stannade så kom två gående som jag inte kände igen så jag tog det säkra före det osäkra och körde en sväng. Byn vimlar av poliser och några krockade bilar.

In kom jag i alla fall efter en bra stund. Jag träffade på en eskort kille för gå in själv vågade jag inte. Nä hade jag inte träffat denna gentleman så hade jag åkt hem och väckt min käre Daniel. När jag väl kom in så skakade jag så det var nästan omöjligt att ringa Thore och när han väl svarade han var vaken så darrade jag värre än jag vet inte vad. Fy för helvete så rädd har jag inte varit på väldigt länge.
Samtidigt blir jag så förbannad att det är någon som ska göra så jag inte vågar parkera min bil och gå av den och gå in i mitt hus. Nu sitter jag här och tänker så bra det hade varit om Thore hade varit hemma en trygg famn att krypa upp i.

Kan inte sådant här hända någon annanstans dit jag inte har någon längtan att åka.

1 kommentar: