söndag 20 januari 2013

Vilken pärs

I fredags när jag slutade åkte jag ner till salongen och hämtade Åsas dörrnyckel. Till dagis och hämtade en Leobus. Han var inte riktigt på humör när jag kom lite seg och ledsen. Men det gick över när han såg mig. Kul när han blir glad av att se mig. En promenad hem till dem. Vi köpte glass till mellanmålet mumsigt.
Sen var det lek på rummet som gällde. Ett måste är att titta i Tokiga bilar för där finns ju mormors bil och så finns ju motorcyklar där. Vi åt en god middag och sedan så bestämde vi oss för att Leo skulle åka med mormor hem och sova. När vi väl kom hit så var det lite mer glass och så tittade vi på tv. Leo somnade i soffan sen sov han hela natten i den stora sängen. Kl 0615 vaknade han och skrek till så då la jag mig hos honom och så somnade vi om till kl 0900. Vi hjälptes åt att duka frukost det är han duktig med.

Leo leker och busar och grejar en massa. Han är överallt på noll sekunder. Efter lunchen så sa jag till honom vad säger mormor. Nej Nej sa han. Jag hörde mig själv att jag sa nej hela tiden. Han öppnade ett skåp där jag har porslin och så tittade jag på honom och då tittar han på mig och säger nej nej. :) Busungen. Det ringde på dörren och Leo springer dit för att öppna MEN tvärvänder när han ser att det är hans pappa som står utanför. Skitförbannad blir han. Jäklar i mig vilket humör. In på rummet och stänger dörren. Åsa öppnar lite på glänt men va förbannad han är. De har varit och shoppat till honom en musse tröja som de mutar honom med. Hahaha.
Som tur var så stannade de en stund men när det var dags och klä på Leo så blev han ledsen igen denna annars så glada unge. Men jag fick på honom kläderna och så tog Marcus honom och så gråter han min mormor min mormor. Usch va tradigt.

Vi hann och ta ett djupt andetag innan vi skulle bort på middag. Kul och träffa våra vänner vi åt en god middag och pratade och diskuterade högt och ljudligt precis som vanligt. Vi har inte samma åsikter men det spelar ingen roll det viktiga är att vi har roligt. Jag blev dålig fick kallsvettningar och sedan så fick jag frossa och blev super blek ont i magen. Hm var det för mycket vin eller. Ja det är ju lätt hänt. Jag försökte att bita ihop men tyvärr så gick det inte. Jag har haft en jobbig natt som har tillbringats mestadels på toa sittande. Känns ganska lustigt när man skakar av kyla ena minuten för att sedan bada i svett. Jag sov ganska gott mellan 5-8 så dagen har varit ganska bra.

Thore körde och jobbade och jag körde till Daniel där var bara han och Ella hemma men det var mysigt. Han städade och jag satt i soffan och pratade med honom. Ella gick hem till sin kompis Sanna. Det var jättemysigt och vara själv med honom det händer inte så ofta. Sen var det dags och träffa YCC pågarna på Milano. Mycket trevligt. Nu ska jag sova har plockat fram allt till i morgon. Jobb mellan 0600 och 1500 ett pass träning efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar