måndag 14 januari 2013

Då var det dags och skriva lite igen.

Thore tittar på Farmen och jag sitter vid köksbordet och myser. I dag så var det förberedelser inför kurs starten i morgon. Då kommer 6 glada som vi jag och Andreas ska utbilda. Det ska bli kul.

Efter jobb så var jag på gymmet och tog ett pass Indoor Walking. Det var skönt. Tungt och jobbigt men det ska vara så eftersom det ska göra nytta. Jag har fått ett hjärta för det ska jobba.

Middagen i lördags gick bra. Kul när man får beröm för maten. Jag gjorde en förrätt, rågbröd lax kräftstjärtar och räker. Lite dill och gurka och gräslök. Inget smör utan det var en blandning av gräddfil pepparrot och dijong senap. Den var god.
Varmrätten var Den hota höstgrytan i den fanns stark korv, oxkött oxfärs och så en massa kryddor. Till efterrätt så bjöd jag på em mascapone med skorpor och björnbär. Jag hade gjort en god kaka till kaffet men den ställde jag aldrig fram eftersom vi var supermätta. Så den hamnade i frysen.
Det var en trevlig kväll med massor av goda skratt. Thore drack en öl förmycket så när han skulle blåsa ut ett värmaljus som hänger i fönstret så tog han i för kung och fosterland. Haha sterainet  som var kvar i koppen hamnade på fönstret. Det var ett stort projekt i söndags förmiddag och få bort allt.

I söndags så kom ett par supergamla vänner till oss. Vi har nog inte träffats på säkert 20 år. Men det var som vi hade träffats i förra veckan. Härligt när det är på det viset. Våra barn är nästan i ålder med varandra. Två är födda samma år. Deras tös i augusti och vår Åsa i september. Deras mellan barn är född -84 på Åsas födelsedag. Våra tredje barn är födda den 13 juli samma år. Mia 0315 och deras son 0900. Jaja så kan det bli. Vi kan ju bara hoppas att det inte tar så många år innan nästa träff.

I dag så hade Thore fin besök. Leo bus var här och lekte och såg till så att farfar hade lite och göra. Åsa har fått ett litet jobb 10 timmar i veckan ska hon jobba på Figur och Form i Ramlösa. Det är bara till att önska henne lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar