lördag 5 januari 2013

Soliga lördagen

I dag när jag vaknade så låg jag och tänkte om jag ska gå upp och ut och springa eller börja och städa. Nä städa var ju Thores projekt i dag så det blev på med dojorna. Solen sken och det var 0.5 grader. När jag hade kommit en bit så upptäckte jag att det var halt. Nä minsann jag går inte hem och hämta broddarna för det kan ju inte vara halt på grusvägen. Så en rask halkig promenad upp till grusvägen och sedan så var jag uppvärmd för att springa. Jag passade på att springa intervall träning eftersom jag anade att jag skulle få gå den sista km. Snabb har jag aldrig varit och men ändå känns det som jag springer super fort :) När jag kom ut på Mörshögsvägen så var där så pass mycket grus vid vägkanten så det gick bra att springa. Så himla skönt.

Efter stretchingen så var det duschen och så kom käre mannen upp. Han kom hem kl 0400 så då var han värd att sova till 1030.
Lite städning, Thore gör den vanliga så tar jag lite annat. Som tex dörrarna de har inte blivit skurade på länge. Massor med smutsiga barnfingrar på dem. Nu tar vi en snabb fika innan det är dags och börja förbereda inför kvällens festligheter.

Uno kväll här hos oss med mina syskon. Vi blir bara 26 stycken. Hur jag ska duka vet jag inte men vi får väl äta i skift. Alla kommer utom syster ysters svärdotter som jobbar. Väldigt synd är det men jobb är jobb. Jaha vad bjuder man 26 människor på för mat då. Vi brukar alltid ha taccos på våra Uno kvällar, men det hade vi när Thore och Åsa hade sitt kalas så det vill jag inte bjuda på nu. Så tänkte jag på lasange men när det blev också lite små bökigt. Det blir felix pytt i panna med stekt ägg och rödbetor. Hoppa att det passa släkten.

Annars så har denna lediga veckan bara rullat på. Thore har jobbat och jag har haft det mysigt. I torsdags så grattade vi svärfar som fyllde 82 år, när vi var på väg hem så fick Thore jobbsamtal skulle börja tidigt. Så det vara bara hem och byta om och hejdå. Då passade jag på att köra till Aktiverum och ta ett spinningpass. Sen var jag på Nyårssaluten och hejade på Helsingborgs Östra med Isac i målet. 2-3 till de andra. Jaja vad är en bal på slottet................ De var jätteduktiga de andra fick verkligen kämpa.
I fredags så var jag uppetidigt och körde till gymmet och styrketränade och tog ett spinningpass. Nu jäklar är jag på gång. Göteborgsvarvet i början på maj månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar