tisdag 15 januari 2013

Lasbilsfru och mor.

Ibland är det inte enkelt och vara gift med en chaufför och definitivt inte ha en dotter som har samma yrke. Jag vaknade till radion i morse och där berättade de att en lastbil hade gått av vägen utanför Ö-Ljungby. Då knöt magen ihop sig. För jag visste att Mia var på väg hem. Thore sov så gott i sängen brevid så honom behövde jag inte oroa mig för. Jag bestämde mig för att inte ringa Mia, kollade så Thores telefoner var framme. Så tänkte jag så länge de inte ringer så är det lugnt. När de sedan kom på jobb och berättade om den enorma kollisionen på Tranarps bron så tog jag ett djupt andetag och var väldigt tacksam över att Mia sov och Thore var ledig.

Men herregud 100 fordon man tror ju att det inte är sant. Men så vara de. Sedan så hör man att räddingspersonalen har blivit om körda på motorvägen ut till de skadade. Jaha hur tänker man här då !!!!! Jo eftersom jag var på jobbet så tänkte jag era jävla idioter, och sedan så hör man att folk har åkt ut för att titta!!!! På va då???? Någon som är död, någon som precis har mist sin man, fru, vän................. Krockade lastbilar och personbilar. Då är det bara till att åka till typ Hedins bil för det finns på deras parkering. Som Isac sa en gång "En sån Indiot".

I dag så höll jag kurs igen och det gick så bra så. De arbetskamrater som jag hade i dag tyckte att det var jätteskönt att det var vi vanliga operatörer som höll i utbildningen. Det var kul att höra. De gick hem fullmatade med information och tryckningar. I morgon så väntas det en supertuff dag för dem. En lung för mig eftersom det är Andreas som är huvudutbildare i morgon.

Efter jobb så tog jag ett pass spinning jag hann först med och styrke träna lite. Mycket skönt var det. Instruktören spelar bra musik på en vettig volym MEN han galer så förbannat. Det finns ett öra som har färgerna grönt då är det ok gult lite högt och rött farligt högt. Musiken är grön men rösten är helröd. Jag löser detta bekymmer med ett par öronproppar. Men jäklar vad jag tog i, det känns nu jag är rent mör. I morgon ska jag prova på yoga. Det är flera år sedan jag gjorde det och var ganska så duktig. Det är bara till och bita ihop och sträva efter rätt position.

Vi fick vårt bygglov till vår kamin i dag. Snacka om att vara snabba på byggnadsnämnden. Härligt.

1 kommentar: