måndag 2 januari 2012

Första måndagen 2012

Då har jag jobbat en dag på detta nya året. Helt ok var det. Inga förändringar någonstans. Kanske lika bra det så man känner igen sig.
När jag kom hem så tog vi en fika sedan så gick vi på en långpromenad här i byn. Ja byn är faktiskt stor. Vi var och tittade på det nya området. Vilka fina hus de bygger. Jodå där var ett par som föll i smaken, även ett på garage som föll mannen i smak. Haha.

Vi såg att sonen var i idrotthallen, fotbollsträning sa jag, Vi gick in och sa hej och kollade när stora barnbarnet tränade. Han är ju målvakt och en ganska duktigt sådan. Isac kan vara en stor fotbollsstjärna för en större filmare än honom får man leta efter. Ibland är det svårt och hålla sig för skratt. Men tyvärr så är det inte lika kul nu som när han började för 4 år sedan.

Jacob var med och lekte lite vid sidan om. Vi hade lite mörker lek han och jag och så kom farfaren och förstörde alltihop. Leker man i mörker så blir det förstört när man tänder lampan men det fattade inte han farfaren.



Leo och Ella var här en dag tillsammans och här ser ni en riktig bra lekfarbror. Farfar, morfar. Ella tycker att det är lite konstigt när vi säger mormor och morfar för vi är ju farmor och farfar.
Inte helt lätt och förstå släktskapet här. Jacob tycket att det var taskigt mot hans kusin Gustav som inte fick vara med i min almanacka som jag fick i julklapp av dem. Han är inte mitt barnbarn så jag, nä vad då då han kan väl vara med ändå. Ja det är klart att han kan. Här är vi inte taskiga mot någon.


                                                  Här poserar Ella vid sitt konstverk.


Jag skulle ta ett kort på Leo men han vill vara bakom kameran och se vad jag har tagit och inte framför.

Nu ska det blir lite TV tittande, Jag har redan fixat inför morgondagen med träningsväskan och morgondagens outfit. Modärna ord jag slänger mig med:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar