lördag 21 januari 2012

Renovering på går.

Detta är vår lediga lördag. Thores enda fria helgdag denna helgen. Ja och då ska han givetvis jobba. Han fick en rejäl sovmorgon och det behövde han. Vi var i väg och köpte golv som tur var så gillade han det som jag hade sett ut så de gick snabbt. När vi kom hem så började vi med detsamma och tömma rummet. Tapeten var super lätt och dra ner. Vi fick ner den i hela vådor utom i hörnen. Tur att den inte hade trillat ner tidigare. :)

Thore har målat taket och jag tog väggen. Resten av väggarna ska ha en vacker tapet. Jag ska måla en gång till och det ska jag hinna nu i kväll så får jag börja och tapetsera i morgon kväll kanske eller så får det vara till någon dag i veckan.
Så här blev färgen lite svårt och se men det blev fint. Det sa Thore också men det är lite svårt och lita på. Hoppas han menar det.


Här är han i full aktion ska ta bort alla listor i hallen, han river säkert bort golvet också. Vi ska ha samma golv i rummet som i hallen. Det är nästan samma färg som i dator rummet så det kommer att bli fint.
Här ute ska vi måla i en beige färg det kommer att bli samma i trappan ner och hallen där nere. Vad vi ska göra med trappan mer än och ta bort mattan har vi inte bestämt än. Vi tittade på sådant som man kan klä om trappan med, men det verkar bli både jättedyrt och vara krångligt. Ett alternativ är och lägga golv där, men?!! Nä vi får se eller så blir det bara målning. Den tiden den sorgen först ska mattan bort och det blir nog inte så lätt.


Jag ska snart börja med vår lördagsmiddag. Italiensk fylld kalkonfilé med ris och sallad. Kommer nog att bli super gott. En god öl och ett glas gott vin till det sedan så kommer vi att må gott. Måste ju ta vara på den lilla helg som vi har. i morgon är det jobbe dag för Thore igen. Men och andra sidan så har han och jag långledigt nästa helg.

1 kommentar:

  1. Jag tror det blir jättebra med sådan trapprenoveringsgrej. Vi kan inte använda det, vår trappa är för bred och för djupa steg på vissa. De som är gjorde i laminat kan man tydligen inte skarva. Det kan man med de i trä, men de kostar därefter. Använda golv har en stor nackdel, man får ju ingen "nos", då får man sätta en rälig list där! Lycka till med att dra bort mattan!

    SvaraRadera