lördag 14 januari 2012

Nu är julen ute.

Ja nu är det slut med julen. Alla röda julsaker, gardiner, handdukar, underlägg, grytlappar med mera är just nu i tvättmaskinen. Jag har sparat så för ovanligheten skull så var maskinen full med röd tvätt. Jag ska skriva upp mig i den stora tvättstugan som vi har och manglar allt sen. Så är det undan. Skönt för denna gången.

Vi var på en helt underbart fin minnesstund för vår Yamaha Custum Club vän Lennart i torsdags. Det var så fint med musiken som han tyckte om och lite annat. Hans kärleksfulla fru hade skrivit ett mycket fint tal till honom om deras liv från första stund. Vilket liv de har levt. Massor med äventyr och resor, Ann-Britt berättade att de har rest i 35 år och aldrig varit på en charterresa, fast de har rest runt jorden och varit på flera resor om året. 4 Dagars dåligt väder har de haft. Fantastiskt var det och höra på.

När vi gick där i från så sa Thore så vill jag ha det, litet och enkelt. Det var perfekt, så nu ska vi ta och bruka allvar och skriva hur vi ska ha det så det blir lätt för våra kära när det är dags. Hoppas att det dröjer massor med år tills dess.

När vi ändå var i Malmö så passade vi på och körde till Stoff och Stil och köpte tyg till nya gardiner till köket. Den är färdig sydd och uppsatt, fint blev det.

I går så var det sim med Ella fjällan så mysigt vi hade det. Jag tog med apelsin klyftor som vi skulle smaska på efteråt och så hade Ella ett päron med sig. Hon sa att hon inte tyckte om apelsin, nähä va tradigt då. Men en klyfta åt hon ändå sötisen. Sedan så fick jag vara snäll och skala hennes päron. Alltså jag fick äta upp skalet för någon kniv hade inte med.

I dag så har vi varit i skolan på öppet hus hos både Isac och Jacob. Mycket trevligt var de. Spel, pusselbyggande och sagoläsning hos Jacob. Sedan så var det massor med experiment hos Isac. Jag bar älskar sådan här dagar. För min del kunde de ha det lite oftare. Men det tycker nog varken barn föräldrar eller lärare.

Nu ska jag snart börja och förbereda middagsbjudningen som vi ska ha med våra småländska vänner i kväll. Jag tänkte slå till med förrätt varmrätt och en ljuvlig efterrätt. Så det är bara till och hålla tummarna för att det blir gott.

1 kommentar: