måndag 23 januari 2012

Lite uppdatering

Dagen började med att jag sprang en sväng. Hur skönt som helst när kl är 0715. Vindstilla och bara jag och en till som var ute. Skönt lagom kallt och så lite snö. Jag sprang med broddarna eftersom det var snö och halt. Det går hur bra som helst.

Min vän Jörgen kom och hämtade mig för vidare färd till Hässleholm och ett kontaktpersons möte. Mycket trevligt och träffa de andra kontaktpersonerna och så fick vi bestämt en del saker som ska hända här under vår och sommar.

Jag hann minsann med en match fotboll också. Här instruerar världens bästa målvakt sina backar.
Isac hade hållt nollan i två matcher och tyvärr så släppte han in ett mål när jag tittade. Lite sur var han på det. Men jag sa till honom tänk på alla de bollar som du räddade. Matchen hade kunnat slutat mer än 1-0. Nästa match vann de och då gjorde han till och med mål.


Lite synd tyckte jag att det var att jag hade bestämt och träffa Yccarna på Ättekulla för jag hann inte med mer än en match. Det får bli  fler nästa gång.
Efter Ycc träffen så körde jag inom till Daniel för att umgås lite mer med dem. Hur trevligt som helst. När jag kom hem så var det så ska det låta. Så det blev en timme framför TV.

I dag så gick jag upp tidigt eftersom jag skulle tapetsera, jag hann med halva rummet och jag är mycket nöjd. Färgen ser lite blå ut med den är mer åt det turkosa hållet.
Thore började och måla i hallen, han var lite kul och sa att det räcker nog med en gång. Anä sa jag vi målar två gånger. Men nu ser vi att det får nog bli tre gånger. Jag ska iväg och köpa mer färg för jag tog bara en liten spann. Vi ska ha samma färg ner i trappan och i hallen nere så det är lika bra och köpa en 10 liters spann.

Får väl se om jag hinner i morgon bitti. Jag ska vara på jobb redan kl 1030 för jag ska på brandutbildning. Det går vi på vart tredje år. Det är ganska intressant men när man har varit på jobb några år (14år) så tycker jag nog att man kan det. Där är inte så stora förändringar precis.
Ojdå har jag verkligen varit där i fjorton år. Herre min skapare vad tiden har gott fort.


Nu ska vi gå och sova, för en gång skull så kom vi hem från våra jobb samtidigt.

2 kommentarer:

  1. Ser bra ut! Enda anledningen att jag ibland (enbart vid renovering) skulle önska att huset var nyare. Stor skillnad på hur mycket tid man måste lägga ner före...
    I ditt förra inlägg fick jag för mig färgen var mintgrön!

    SvaraRadera
  2. Färgen ä turkos men det ser lite konstigt ut på bilden:)

    SvaraRadera