torsdag 5 januari 2012

Trettondagsafton




I dag så hade vi det lugnt på jobb och det var skönt. Sista dagen denna veckan. Vilken tur jag har att det är trettondagen i morgon och att den är röd. Egentligen så är det min långfredag 0600-1640. Skönt och slippa att jobba den dagen.

Efter jobb så körde jag till mitt andra hem Aktiverum, eller tredje är det kanske. Jobb är nästan också ett hem. Det känns helt ok att träna nu förutom att det är ett tag sedan så jag har lite träningsvärk. Fortfarande så känner jag av lite i min höft och skinkan. Men det ska väl gå över någongång.

Jag körde ett rejält styrkepass där och så sprang jag mina tre km. Det är så skönt och komma dit vid 1430 för sedan när jag var klar kl 1600 så började det komma massor med folk.





När jag kom hem så ringde Thore och han jobbar kommer hem i morgon kväll så jag har hela dagen för mig själv. Ganska skönt faktiskt. Jag var inte sen med och planera den så den blir en bra. Dagen börjar med sovmorgon, långfrukost och så ska jag börja med att plocka ner julen. Jag ska börja där uppe. Sedan så blir det ett spinningpass, ett litet besök hos Leo som har feber. Han ska få en fin medicin sked av mig så han kan ta sin flytande alvedon själv. Ett besök hos sonen och hans barn blir det också tror jag.

Just nu så tittar lite på Eva Rydberg med ett öga. Det är nog roligare och se den i verkligheten. Det har vi bara gjort en gång så det är kanske dags till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar