lördag 31 december 2011

Gott Nytt År !!!

Helt otroligt att 2011 redan är slut. Men så är det ju tiden går så fort. Dessa dagar som jag har varit ledig har jag passat på och varit sjuk på än är jag inte helt bra så det ska bli skönt och bara vara hemma och mysa idag.
Jag har redan bestämt mig för att ligga framför tvn hela kvällen. Det är en massa country musik program på kanal 2= ingen reklam. Det tycker jag om. Vi ska äta lite gott i kväll, jag ska nog ta en whisky för halsens skull. Kan ju bli riktigt kul när jag har tagit en massa tabletter.

Ella sa till mig att jag hade fått en tradigt bok av tomten. Men nä det kan jag inte hålla med henne om. Jag låg och läste högt härom kvällen för Thore och vi skrattade så tårana rann och vi fick kramp. Till sist var jag tvungen att lägga bort boken.
Gamla tanter lägger inte ägg och Gud som haver barnen kär har du någon ull av Mark Levengood och Unni Lindell. Tack mina kära svärföräldrar som gav denna skatten till mig.

"När man tvättar sig på huvudet så heter det hjärntvätt" Henrik 7 år

"Kroppen består av inälvor och utälvor. Inälvorna är till exempel märgen, benen och mjälten. Utälvorna är ofta mer synliga och de kan bytas ut om det behövs. Särskilt på tanter! Vidar 8 år

"För i tiden blev barnen uppfostrade. De var så artiga att de inte svarade på frågor" Runar 6 år

"Förr i tiden hade de riktiga tomtar. Nu för tiden är alla tomtar anställda av staten" Per 6 år

"Först blir man en cell, sedan blir man barn, sedan blir man mamma, sedan blir man mormor, sedan blir man mormorsmor, och sedan blir man mormorsmormor. Till slut blir man lera" Maria 6år

"Det är inte bra för  gravida kvinnor att ha ägglikör i urinen" Tove 9 år

Härligt när barn lyssnar på vuxnas samtal och tar till sig lite av varje.

Nu ska jag mysa lite och se till och få lite krafter som jag kan använda när det är dags för maten.

Gott Nytt År på er alla.

1 kommentar: