måndag 19 december 2011

Lite lullul och spa.

Jag har beställt lite saker till min motorcykel från USA, lite små nervös var jag för det var första gången som vi gjorde det så helt säker på att det skulle fungera var vi inte. Men detär ju många som gör det. Dessa saker som jag köpte hade kostat nästan 1500 kr mer här hemma än vad jag betalde.

Thore har satt på den svarta grejen som sitter framför oljekylaren jag har inte sett det än men han sa att det var fint så det tror jag på.



Leo bus har ju börjat på dagis och nu är det ju så att Åsa och Marcus har ju jobb som gör att de inte kan sticka därifrån på studds men det kan jag från mitt jobb. Så vi var med och hämtade på dagis för att personalen ska känna igen oss om det skulle bli en blixt utryckning eller bara hämtning för skoj skull.


När vi gick hem skulle ju Leo gå själv, nu trillar han sa Åsa när vi kom fram till den stora vattenpölen men han bara gick rakt igenom den. Får nog lära honom att man ska hoppa i den.
En fika hemma hos dem blev det ju så klart. Leo busade så klart med båda morfar och mormor. Han är snabbare än Lycky Luke. Busungen Leo.



Vi köpte färdigt julklapparna och lite fina presenter till Chelsea. En stor handling på Maxi blev det också. Det enda som jag glömde var revbenen så det får jag ta i veckan. Vi klädde granen och slog in julklapparna. För första gången så lackade vi paketen jag ville vi skulle rimma lite men där gick gränsen tyckte Thore.



I lördags förmiddag så styrde vi kosan mot Erikslunds Spa och Hotell för vår årliga spa helg med våra goda vänner Inger Bertil Nina och Molle.
Vi hade det jätte skönt. Massor med bad och vila. Vi tre tjejer hade behandlingar samtidigt och så killarna samtidigt. Så vi fick lite egentid också massor med snacke tid. Jag tog en behandling som heter Vass och Varm. Det började med att jag låg på en spikmatta under tiden så fick jag Varma Stenar massage i ansiktet och armar och på benen. När halva tiden hade gått så reste jag mig från mattan och så vände jag mig så fick jag en härlig Varma Stenar massage på ryggen och bakbenen.

Jag var helt groggy när jag kom ut därifrån så jätteskönt. Jag hade en ljuvlig tjej som var mycket duktig och det bästa hon pratade inte med mig. Utan jag kunde bara njuta.


Här sitter vi och snackar och myser innan vi ska äta julbord. Massor med mat var där, en del var gott en del var mindre gott och lite smaklöst. Men vi åt och mös och hade jätteskoj.
Vi tog en rejäl sovmorgon jag och Thore så när vi kom ner till frukost buffen så sa de godmiddag på oss.!! Haha gott var de.


När vi kom hem så ringde jag till Mia och bestämde en skogspromenad med henne och Smockie. Han är lite pinn galen men det är inte de små pinnarna som han tar utan halv träd. Denna härliga hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar