måndag 26 december 2011

Annan Dag Jul

Idag så tog vi verkligen sovmorgon. Thore skulle jobba så han gick upp 0830, jag trodde att barnen skulle vakna då, men nä det gjorde de inte. Jag tog min bok och låg och läste. När klockan var 1040 då vaknade Jacob till liv och strax efteråt kom Isac och Ella. Vi läste lite Pippi innan vi gick upp. Då blev det helt plötsligt bråttom eftersom Isac höll på att svälta ihjäl.

Vi tog en lång och god frukost sedan sedan så var det de vanliga med duschning och tandborstning. Inte kul med det ska göras. Nu kom Ella med sin önskning för dagen. Titta på pippi Långstrump. Vi andra dansar efter hennes pipa så det blev Pippi.

En god lunch lagades till det blev Hajburgare med tillbehör. Körsbärstomater är en favorit bland dessa barn.

Jaha vad ska vi göra ska vi åka iväg till skogen eller vad tycker ni. Vi går till Kullarna sa de. okej då går vi dit. Tar säkert 4 minuter i sakta takt. Där finns en fin lekplats så där var vi i två timmar.







Jag måste ju vara helt ärlig inte fasiken hade jag så kul där precis, jag hade nog tyckt det var roligare och åkt till skogen men man kan ju inte göra alla till lags. 3 mot 1. Sånt är livet som Anita Lindblom sjöng.

När vi kom hem till barnens föräldrar så skulle de köra och handla. De hade ringt och ringt men jag lever ganska ofta utan telefon nu för tiden.
Vi gick in och plockade fram Jacobs spel som han fick av Linda och resten av familjen Gustavsson och Gudbrand. Det var kul. Det som Isac fick det fattade vi inte. Men vi försökte.

Nu sitter jag här och tittar på tv samtidigt som jag skriver här. Lugnet har lagt sig över nr 148. Thore kommer hem vid 2400 och då sover jag. Jag ska jobba i morgon 0700-1400 med Magda och Sarita. Det ska bli kul för vi brukar inte jobba ihop men vi har känt varandra i många år.

Från det ena till det andra så ringde Åsa och berättade att Marcus och Leo hade fått en släng var  kräk sjukan. Urk hoppas den stannar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar