fredag 2 december 2011

Vad vore livet utan en....

Klockradio på den lediga dagen.
Jag bara älskar och ligga och lyssna på radion och slumra på morgonen. Tyvärr så är det inte ofta som jag bara kan ligga kvar men när det händer så njuter jag. Idag ställde jag klockan på 0728 för jag skulle vakna och ligga och lyssna på nyheterna.
Jag vaknade och hörde att det är inte lönt och ta hostmedicin eftersom det inte hjälper har nu forskare kommit fram till. Men om detta var på nyheterna kl 0730 eller 0800 det vet jag inte och inte heller vad som sades där i mellan. Men det var skönt och ligga och "lyssna".

Egentligen så är detta inget jag bara gör när jag är ledig när jag jobbar förmiddagen så ställer jag klockradion tre minuter innan den vanliga klockan ringer så jag har en chans och mysa lite innan jag ska gå upp.

Idag så kommer Åsa och Leo och vi ska baka lussekattor och så ska vi göra en sats mandelmusslor också. Trevligt.
Sedan så kommer Smokie och ska vara här när Mia åker till Danmark. Synd att det regnar när man har honom. Thores stora jobb denna dagen är och tvätta bilen. Men det blir tvätt och så in i garaget med det samma.
Nu till lite förberedelser innan baket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar