torsdag 15 december 2011

Hela veckan

Tiden rusar verkligen ifrån mig. I fredag så var jag ute med jobb kompisarna. Vi var på Tapas och käkade mycket gott var det. Vi gick till Bishops Arms och träffade på några andra från jobb som också var ute.
Så det var en hel lyckad kväll. Enda som var synd det var att vi hade jobbat till 1640 så det var bara en snabb dusch innan det var dags och gå ut och göra staden. Det blev inte speciellt sent innan jag tog tåget hem och la mig.

På lördagen så var det dags för den årliga Lucia galan på konserthuset i stan. Det är så himla trevligt. Massor med bra artister och bra musik och så våra goda vänner. 



Efter galan så var på kalas hos Anna-Maj som fyllde 38 år så ett grattis till henne blev det. Hem och i säng för klockan ringde tidigt i söndags för det var dags och jobba.
När jag hade jobbat mina timmar så var jag på gymmet och körde ett pass styrketräning. Hur skönt som helst. Härligt nu när jag kan träna igen. Fortfarande så får jag inte springa så mycket men det lilla känns bra. Vi hade årets sista Ycc träff och som vanligt så var det jag och gubbarna. Men vi fick bestämt lite angående våren, Det behöver ju hända lite nu när vi inte är ute och kör motorcykel. Men det är inte alla som har ställt undan sina hojar. När jag kom till träffen så fanns det tre hojar utan för så där var några vikingar som körde.
Min den står långt in och myser med täcke på sig.




Jag flexade 1 timme och 15 minuter medan jag var och tittade på Jacob när de hade Lucia i klassen. Som vanligt så var det super härligt. Alla barnen sjöng för full hals och det var så fint. Någon vers sjöng halva gruppen en vers och de andra en annan vers. Härligt precis som det ska vara.



                                                          Lite smått generad var han allt.


Ella tittar med stora ögon på detta evenemang. Hon har lite feber och var ganska förkyld, skulle väl varit hemma i sängen egentligen.


Nu har Åsa skolat in Leo på dagis och det har gått så bra. Över förväntan och det är ju skönt. Jag ska med och hämta på fredag så personalen vet vem jag är om jag skulle hämta honom någon gång, det vet man ju aldrig. Isac och Jacob tyckte det var kul när jag kom och hämtade dem.

I dag blev jag ju gamla moster. Anton och Frida fick en liten flicka på 3630 och 52 lång. Det tog ett tag innan hon fick hjälpas ut det lilla livet. Kl 0400 åkte de in i morse och så är hon född kl 2040. De fick ta ut henne med akut kejsarsnitt. Lite strul var där men nu är hon ute och de mår bra hela lilla familjen. Skönt.

Jag har inte haft så mycket tid och skriva innan vi veckan men jag har tänkt en massa som jag skulle skriva och nu är det stopp.
I morgon ska jag luncha med jobbekompisarna kul ska det bli vi ska gå på Olssons skafferi. Sedan så är vi lediga  på fredag då ska här handlas och packas för det är dags för den årliga julspa helgen. Mys pys som vi längtar efter.

2 kommentarer: