fredag 23 december 2011

Dan förre dan....

 I går var vi och hälsade på lilla Chelsea denna lilla ljuvliga flicka. hon åt och sov. Mycket lik sin far är hon men som vi sa så gör inte det något för det kan bli bra ändå. :)




I dag så skulle vi bara mysa jag och Thore. Vi skulle fixa med skinkan, revben och Jansson lite städning skulle vi också fixa. Ta det lugnt denna dagen. För i morgon så blir det kaos som vanligt när hela familjen samlas. Men det är så kul och vi har roligt.

När vi hade ätit frukost så började jag med skinkan och Thore tog tag i städningen. Jag skulle ut och springa en runda också. Så jag gav mig iväg. När jag kom förbi Daniels så var han ute och så sa han att barnen skulle gå hem till mig. Jaha va roligt sa jag. Vad ska ni göra hos mig då? Lämna julkort sa de. Tänker ni stanna??? Japp sa de. Okej det går väl bra sa jag. Så Ella i vagnen så sprang vi hem för jag var ju inte klar med min runda. Väl hemma så var de så klart hungriga så det blev för farfar och plocka fram lite mat. Efter min dusch så skulle vi fika så klart goda kanelbullar och pepparkakor.

Jag fick god hjälp till och fixa med revbenen och Jansson. När Daniel ringde och sa att de skulle komma hem så sa Isac att de ville sova över här. Får vi de?? Så klart. Där rök vår mysiga uppesittar kväll:)) En god middag fixade vi till och så lagom till efterrätten kom föräldrarna och lämnade kläder för alla väder och finkläder till i morgon, massor med julklappar. De stannade en liten stund. Sedan så gick de hem för och ha en lugn och behaglig kväll.

Nu blev ju inte vår kväll fy skam heller. Vi började med att spela bingolotto, men va tradigt det var. Så efter tvåans bingo så slutade vi med det och stängde TV. Vi tog fram ett vanligt spel i stället. Vilda gester heter det. Egentligen ett vuxen spel men vi tog lite från det och lite från med ett annat ord junior. Så det blev ett spel som passade oss alla. Från 2 1/2 år till 54 år.



Här är det Isac som förklarar för oss, klart att vi ser vad det är........................efter ett tag.



Jacob och Ella hjälps åt och förklara vad något är............ haha så himla kul är det. Ella kan verkligen skapa sig inte för att vi förstod något men spela apa kan hon.


Thore och Isac har tappat påsen på golvet med alla rundningar med bilderna på. Vilken tur att denna lillejulafton var en fredag så vi verkligen kunde ha fredagsmys. Massor med godis alla fick vars en skål med lika mycket i och så cola till det. Mums va gott.

Om jag får välja mellan denna fredagskvällen eller den som jag och Thore hade planerat så kunde det inte ha blivit en bättre lillejulafton än denna. Nu är det tre trötta små älsklingar som ligger och sover som små stockar. Jag kommer inte att sova så gott denna natten, jag brukar ligga i dvala och lyssna för man vill ju vara på hugget om det skulle vara någon som blir ledsen. Men vad gör det jag kan sova en annan dag.

Vi hade en stund innan när vi tittade tillbaka på de åren som vi har haft barnbarn. Vi tittade i album så kul det är. Ett evinnerligt frågande men var var jag då? En annan fråga som kom var Är ni alltid i Thailand? Vem är tomten? Haha sa Isac det är farfar... nähä sa jag för där är farfar. Då är det pappa! Nä där är han. Haha det är ju Classe basse..... Då hade jag inte mer svar och ge.
Det ska vara mitt nyårs löfte, se till och fixa album med bilder. Det är så smidigt och skicka iväg och så får man hem dem direkt i brevlådan. Det är mycket trevligare och titta i ett album än och titta i datorn. 

Nu är det så lugnt här Thore kollar tv men vi ska snart krypa ner i sängen. Upp tidigt ska vi i morgon. Thore har sitt viktiga projekt och fixa. Koka julgröten. Vi ska till Bruces skog och träffa Mia och Smockie. Vi får rasta honom ordentligt så han är lite lugn här hemma nu när vi blir så många. Sen kommer det att gå i ett här med allt som bara ska hända.

God Jul på er alla.

1 kommentar: