torsdag 16 juni 2011

Torsdag igen och solen skiner

Vi fick ett inbjudnings kort för ett par veckor sedan. En inbjudan till student och inte vilken student som helst utom till mitt "gamla" dagbarn Lille Micke.

Så glad jag blev Där var till och med tomt i kalendern. Härligt, enda molnet var att Thore jobbar. Men jag jobbade och sedan så blev det en uppfräschning på jobb innan jag styrde kosan mot Mickes hem.

Så glad han blev när han öppnade dörren och fick se mig för mamma Annette hade hållt det hemligt att jag skulle komma. När han öppnade så sa han " Jag visste att du skulle komma"



Micke är sig lik bara att han har blivit längre. Det var så härligt och träffa Mickes släkt för de vet vem jag är. Alla vännerna sa åh va kul och äntligen får träffa dagmamman. De visst allt om mig. Bara positivt får jag hoppas sa jag. JA sa de. Det är så kul och höra, mormor sa det var så skönt att de hade dig.
Micke var det barnet som verkligen gick hem i min familj alla tyckte om honom och han smälte in och blev nästan en av oss.
Jag glömmer aldrig när Annette kom och sa att de skulle flytta från Mörarp. Hu vilken dag. Vilket ställe de skulle flytta till. Jag skrek rätt ut där bor ju Mc gänget HA där kan du inte bo med Micke. Men jo det kunde hon. Det blev hur bra som helst. HA flyttade ju därifrån.

Vi har träffats med jämna mellanrum genom åren. Jag hoppas att det fortsätter så.






Lördagen var en hektisk dag för mig. Först så jobbade jag mellan 6-13, inom en affär och köpte lite gott till svågern Magnus som fyller år. Hem in i duschen och sedan till Teckomatorp på kalas. Kl 17 körde vi där ifrån för att köra till Åsljunga och gå på 50års fest.

Det var super kul och träffa alla vänner i Åsljunga och de som kommer från Köping. En mycket fin kväll blev det men det tar på krafterna när man ligger på topp. Jag vågade inte ta mer än två glas vin eftersom jag hade haft det lite stressigt och varit uppe tidigt hela veckan. Så när kl var 2330 så kände jag att nu orkar jag inte mer. Så för ovanlighetens skull så var det vi som åkte hem tidigast. Bengt hade grillat viltsvin som var super gott.

De visade filmen från Thailand när de kom och överaskade mig, jodå det var kul och se, jag var riktigt graciös när jag hoppade upp från stranden och kramade om dem. Jag har tänkt massor på vad jag sa men nu vet jag. "Ah va fan gör ni här" Tur att jag har ett så bra ordförråd.


I går förmiddag kom denna solstrålen och hälsade på sin mormor. Nyklippt och fin var han. Han är så roligt skrattar för det mesta om mor är med är hon borta så är han lite pippig. En riktig morsgris men vem har inte varit de? På söndag blir han 9 månader.

Nu har jag som vanligt lite bråttom. Jag ska möta fru Plume kl 11 för vi ska köpa en tack för vi får komma present till Tina och Fredrik som vi ska på fest hos på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar