onsdag 29 juni 2011

Mitt hjärta gråter.


En ljuvlig söndag var det.Thore körde iväg och jobbade och jag körde iväg till gubbarna för en mc körning med Ycc. Faktiskt var jag inte själv tjej. Där var en till med. Jag har träffat henne flera gånger innan men kommer jag ihåg vad hon heter! Nej???? Det gör jag inte. Vi hade en super härlig söndag.
Vi körde från Helsingborg massor med små vägar Nisse som körde först är en jäkel på att hitta de mest konstiga vägar.


Här tar vi en bensträckare i Våxtorp. Härligt och bara stå  och snacka. Här ser vi en dam som har köpt en stor glassstrut och vad gör hon jo bara kör i väg med den. Hon hade lite svårt att ratta bilen med glassen i ena handen samtidigt som hon slickar av den. MEN HALLÅ var fan hade hon sin uppmärksamhet mot. Inte mot sina medtrafikanter utan enbart mot sin glass. Det borde vara förbjudet och köra med mat i händerna. Nä jag har aldrig kört samtidigt som jag har ätit glass eller korv. Jag måste bekänna jag har ätit choklad i min bil när jag har kört.



Nu äntligen har vi kommit till vårt slut mål. Gräddhyllan utan för Markaryd, ett väl värt besöket café. Så jättetrevligt och så fint det ligger.
Här drack vi kaffe och jag åt en sillamacka och en kaka så klart.


Den finaste av de alla är parkerad så att folk kan titta. Det är verkligen se men inte röra.


Här sitter alla gubbar Dan-Axel, hans svåger, Nisse, Jörgen, Mackan, Alex, jag :), Bengt, tjejen, han från bjuv. Ja så är det en del namn sätter sig men den del försvinner snabbt. Men vi hade en härlig eftermiddag. Dan och svågern hade bråttom hem så de körde i förväg hem men vi andra satt kvar och snackade och fikade så gott så. När det var dags och köra sa Bengt det är snart dags och tanka. Typiskt Bengt han ska alltid tanka:).

Vi kom fram till Markaryd  och hittad en tanka mack. jag var lite velig ska jag tanka eller ska jag köra till Preem i Bårslöv och göra det?! Nä bestämde jag mig för jag tankar här. Vad händer på macken. Jo jag stannar i en liten backe och får lite för mycket tyngd mot höger sida och lägger motorcyklen mer på marken. Som tur var så tappade jag inte den utan kunde hålla emot, fast jag inte kunde hålla upp den. JÄVLA SKIT så arg jag blev på mig själv. Jag vet ju om att om det lutar mot höger så ska jag inte stanna där utan se till så det är någorlunda rakt.
Lutar mc´n mot höger så är det väldigt lätt och tappa den. Jaha där ligger den och givetvis så kommer några stora starka män och lyfter upp den till mig. För det hade jag inte kunnat själv. Ja så ska man ju se om den är skadad. Bromshandtaget är toppen bortbruten, en liten skada på avgasröret men det kan jag polera bort, lite på fotplattan och så lite på spegeln. Den gick inte i sönder men blev lite avskavd.

Idag så köpte jag fransar och satte på broms, kopplingshandtagen så syns det inte att det är sönder. Jag ska byta mina handtag när det är dags för servicen så då får jag ha ett nytt bromshandtag också.

Härligt väder är det ute synd att´jag jobbar eftermiddag. Men Mia och Daniel har tur  med semstervädret. Snart är det min tur. Nu ska jag sova för tidigt i morgon kommer frissan Åsa och ska klippa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar