onsdag 30 december 2015

Per Morberg

Han är ingen snygging precis men laga mat kan han. Jag fick hans kokbok i julklapp av kära sonen och svärdottern och de blev jag glad för, hade aldrig köpt den själv kan jag ärligen säga.
Nu vet jag så här i elftetimmen att jag inte ska vara själv i morgon så nu får jag planera en god middag och det är ju trevligt.

Egentligen skulle Thore köra i kväll och komma hem i morgon natt men det slapp han. Skönt tycker jag. Vi har ju firat alla nyår tillsammans så det hade varit trist om vi hade gjort det nu. Men eftersom han inte hade tagit semester så fick han inte reda på den förrän i morse. Stort kryss i taket han kommer att vara hemma nyårsdag också. Annars brukar det vara en jobbdag för honom. Nu har vi en massa lediga dagar tillsammans så jag ska försöka och locka med Thore på bio det finns två filmer jag vill se, vi får väl se om han också vill det. Annars så får jag väl se dem när de kommer på tv:n.

I morse så gick jag ner till pågarna för att äta frukost med dem det brukar jag göra när de ska till Marcus på helgen. Det är lite mysigt och göra det nu när jag kan. Ja det kommer jag att kunna sen också när jag jobbar natt eller eftermiddag. Jag får gå och lägga mig lite senare efter nattpasset.

Åsa har köpt en robot dammsugare så jäkla smidig den är. Vi ska absolut ha en också så skönt och slippa dra i slangen. När jag dammsuger så får jag ont så det är ju alltid Thore som gör det och ibland så behövs det dammsugas när han inte är hemma. Så det är ett inköp vi ska göra i eftermiddag. Thore åkte precis hem till mor sin. Jag kunde följt med men jag tyckte att de skulle ha lite egen tid.

I går så hade jag och Ritha en heldag tillsammans vi var i Malmö och jag handlade i Villervalla till Freja som snart fyller två år. Den butiken finns i Göteborg och Malmö och de har superfina barnkläder. När vi åkte hem så stannade tåget i Tågarp och där står en man som jag kände igen och säger titta där är han från jobb. Jodå han jobbade som elektriker på jobb i många år. Men det var 8 år sedan han slutade. UPS! Så är det jag har inte saknat honom en enda gång eller frågat var han var. Utan helt enkelt bara glömt bort honom. Tänk så lätt det är och bli bort glömd så där. Jag är glad att vi träffade honom och att jag kände igen honom. Mannen från jobb. :)

Nähä då får jag väl ta tag i mitt liv här.

2 kommentarer:

  1. Ryser bara jag läser rubriken. Hans mat kanske är god, bara inte han har lagat den med sitt slibbiga räliga hår, som han drar händerna i hela tiden. Urk, så äcklig karl!
    Hoppas er nyår blir bra :)

    SvaraRadera
  2. Nu ska ju jag laga maten och jag lovar att inte ha händerna i håret :) Ja nu när vi vet att Thore är hemma så blir det lugnt. Jag önskar er detsamma :)

    SvaraRadera