tisdag 8 december 2015

Julbak

I lördags så bakade jag lussebullar första gången med saffra. Det var först i fjol som jag upptäckte att jag gillade de. Det blev två sockerkakor oxå. Degen till pepparkakor, gaffelkakor o mandelmusslor. 


De bakade jag i söndags. Det är de julkakor dom vi ska ha. 


I lördags kväll var vi på julfest med ycc på farmen. Mycket trevligt o för o vara en mc-träffar så blev det sent. Vi var inte hemma från kl 0130. Så det blev sovmorgon i söndags. 
Thore körde o jobbade o jag bakade. 


I måndags jobbade Åsa länge så jag fick äran o hämta pågarna. Leo passade på o lekte med kompisen på min gata. 


I dag när Thore var ledig så passade vi på o hälsa på Saga bus. Det är verkligen en tös som inte stannar där man sätter henne. Munnen är inte tyst långa stunder, antingen skrattar hon eller snackar. Jag blir så glad när jag ser henne o hennes plirande ögon. 


Nu är alla julkorten skrivna. Skönt nu ska de bara på lådan. Jag ska vänta till helgen o lägga på dem. Jag trodde att det skulle komma en påse o lägga dem i. Men posten kanske har slutat med de?

I morse så skulle jag gå med stavarna tänkte jag, och så får jag inte upp den ena när jag skulle ställa in dem i rätt längd. Hm och Thore sov. Jag sprang i stället o till min stora förvåning då orkade jag hela rundan. Inte ett steg gående.  När jag kom hem körde jag mitt gympa pass sen var jag trött. Det känns jättebra i min axel, den är fortfarande lite svullen då jag måste isa den i mellanåt. Jag ska på återbesök den 4/1. Då får vi se vad som händer antingen mer sjukskrivning eller halvtids jobb. Jag hoppas på jobb. Jag har inte kört bil än bara suttit bakom ratten i provat det känns inte bra, så jag väntar lite till med det. 

Jag har installerat Windows 10 på den bärbara den blev super seg tycker jag. Jag har ingen mus utan använder plattan ve o fasa den funkar inte nu. Nä nu ska jag ta med två fingrar till vänster ups här ska det läras något nytt. Förändringar ojojoj. Undrar hur lång tid innan de bara kommer sig naturligt? Jag låter den andra datorn vara än så länge. Bara om i fall att. 

Nu blir det en bra bok för min del o sängen så jag orkar stava en runda i morgon. 

3 kommentarer:

  1. Vi har fått sådan påse och de delade ut vid postutlämningen också, såg jag idag. Ska inte skicka mina än, inte innan lucia. Tack för ert som kom idag :)

    SvaraRadera
  2. Här har inte kommit någon än. Varsegod :)

    SvaraRadera
  3. vi har också fått sån påse.

    SvaraRadera