onsdag 2 december 2015

De här med att ringa

Jag blir lätt upprörd när jag ska ringa till dessa telefonköer. Glad blir jag när de säger lämna ditt nr så ringer vi upp. Kanon fint.

I dag hade jag en hel lista på vad jag skulle ringa. Tandläkaren för en reklamation, Trygg Hansa till Daniel (curlande mor jag vet ) Gjensidige som drar pengar fastän vi inte har den försäkringen längre, Vaccination till Isac och Jacob sista sprutan så har de gott skydd i 25 år. Sector Alarm de dra pengar när jag larmar på o av igen.


Tandläkaren gick snabbt tid på fredag, vaccination i eftermiddag. De andra gick också bra. Vi ska ändra om vårt larm och ta bort vår hemtelefon det är dyrare och ringa på den än på mobilen. Innan hade vi 55 öre i uppkoppling nu är det 71 öre. Ringer jag till någon som inte har Telia så blir det ganska dyrt. Vi har sagt att så länge vi har Thores föräldrar med oss så ska vi ha hemtelefonen med de ringer lika bra på våra mobiler. Nu ska vi bara bli färdiga till och ta bort också.

I morse så joggade jag ner till Åsa och käkade frukost med pågarna. Åsa skulle i väg till doktorn och kolla lungorna. Jag tyckte att det var synd att hon skulle dra iväg med dem redan 0730 när jag kunde vara där. Vi hade en mysig morgon det finns inget som är så gott som en gosig unge som precis har vaknat. Sen hade vi yoga spring tävling till dagis. Jag vann första sträckan och Leo den andra. Där ar jag inte med ordentligt för jag skulle ju stänga grinden och han stack i väg.

Jag sprang en liten 2 km runda i byn innan jag kom hem igen. Herregud vilken dålig kondis jag har. Nu ska det bli massor med intervall träning. Det är snart maj och Göteborgsvarvet.

Det var också lite märkligt med Göteborg, jag har ringt dit fyra gånger om hotellrum för 3 och inte fått någon bekräftelse för de kunde inte se pris men vi ringer upp dig snart sa Felicia 3 gånger den 4 gången kommer jag inte ihåg vad tjejen heter, men här har ingen ringt, så i går så mailade jag till dem och fick rum till rabatterat pris för att de hade strulat. Tack för det sa både jag och Åsa.

Nu ska här hända saker sen är det tåget till Påarp som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar