söndag 13 december 2015

Härliga helgen

Då var de sena söndag kväll igen. Vi har haft det både lugnt o mycket. 
I fredags middag kom Mia o Saga. Då hade jag sprungit o Thore var på väg o handla. 
Vi promenerade o bakade bröd. Det var en mysig dag. På kvällen kom Åsa o pågarna så vi blev ett gäng på middagen. De blev sen kväll innan alla hade åkt hem.  


Här är brödet vi bakade äppellimpa med solrosfrö o linfrö. Mycket gott. 


I lördags morse körde jag bil för första gången sen OP. De gick bra förutom när jag ska ta på bältet då gjorde de ont.  Jag körde till Aktiverum o tog ett pass spinning o styrketräning jag avslutade med ett pass indoorwalking. De kändes bara bra. När jag kom hem var Leo här på besök. Leo o morfar hade pepparkaksfika. Sen bakade vi mer bröd, klädde julgranen o fixade til vår årliga glöggfest med Jocke o A-B. De var en trevlig kväll o vi drack tre sorters glögg som var lika goda. 
De är skoj när vi kan få till de vart år. 


I dag så började vi med att titta på Jacob när han hade simtävling. Det blev två guld medaljer. Duktige simmaren. 
Jacob ska inte simma mer o de är synd eftersom han är så fuktig, men han tycker inte det är kul. 


Efter simmet så kom Ella Jacob o Freja hit. Isac skulle spela per i viken cup första matchen var 1615. Sent tycker jag men det är väl så nu när de är lite äldre. 
De var massor med lek o bus för Leo o Elias o Åsa kom oxå. Stort gäng till middan igen. 


När Åsa skulle hem så ville absolut inte Elias med han gömde sig under bordet . Jag säger faktiskt att det blev verkligen 
lugnt i skönt när de alla hade åkt hem. 

Nu halv ligger vi i soffan. 

1 kommentar: