söndag 8 november 2015

Mys helg

Nu har vi sett musikalen sällskapsresan. Den var super bra. Vi skrattade så det gjorde ont både här o där. 

När vi gick dit så tog vi (jag) fel väg, när jag upptäckte de var vi halvvägs på väg mot operan. Vi skulle ju till nöjestestern. Tur de finns gps i telefonen. Vi tog rätt väg tillbaka till hotellet. Ett litet missöde, vi kom mitt i lägret av EU migranterna. Eftersom de regnade så hade de tagit en gångtunnel i besittning o de hade jag oxå gjort. Men de var riktigt obehagligt o gå där bland alla dessa skrikande människor. Förstår inte varför de skriker sådant. De verkligen glodde på oss precis som de undrade vad vi gjorde där. Här nere är de mer påstridiga än hemma. Går efter en på gatan o tigger o höjer rösten åt en. Nä tyvärr de blir inga slantar från min börs. 


I natt har Freja härjat det har hörts ordentligt här på 19 våningen. Thore sov dom en stock till 0930. Då hade jag varit vaken sen kl 0600. Jag ångrade att jag inte tog med mina kläder o skor till en tidig promenad. Jag fick roa mig med läsning o Facebook. 
När han äntligen rörde på sig så var jag klar o nästan död av svält :)
Nu ska vi snart checka ut o återvänds till vårt ljuva hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar