onsdag 4 november 2015

Försäkringsbolag

Ja trötta mig. Vi bestämde oss för att byta bolag i juni månad, de skickade hem offerter och fullmakts papper som vi fyllde i och skickade tillbaka. De skulle fungera så smidigt så inget jobb för min del. Men säg den dröm som vara. Just nu så betalar vi dubbla försäkringar på en bil. För det nya bolaget har inte skickat in fullmakten till det gamla den 1/9 som var huvudförfallodag utan de trodde att det var den 1/11. 2,5 timme pratade jag med de båda bolagen och givetvis så var det vänte tid i telefonen också. Hemskt irriterande och speciellt som de sa att jag hade skrivit fel. Anä de hade jag inte det var de som gjorde fel. Nu väntar jag på att det ska ringa tillbaka efter att de har lyssnat av mina samtal som jag har haft med bolaget. Men jag kunde tro att det skulle bli fel på just den bilen för det tog två samtal dit innan jag fick pappren. Den nya bolaget är 220 kr billigare än det gamla och det är ju en ganska stor skillnad.

Om det inte går att ändra så får vi helt enkelt skriva över bilen på mig. Hmmm

I går så blev ju förmiddagen helt annat än jag hade planerat. Men jag var ute och gick min runda 0730 och det gick så himla bra kunde faktiskt springa lite också. Men bara korta sträckor. Jag hade precis hunnit färdigt med försäkringarna när Inge kom på besök jättetrevligt. Lite fika och snack med honom. Så gick den förmiddagen till ända.

Jag var på EcoFace och fick en välbehövlig massage oj vad jag hade mycket skräp i skuldrorna och benen, Petra sa att jag kunde få träningsvärk i dag men nä det har jag inte. När jag gick min runda i morse så kändes det super skönt.

Vi har anmält vårt intresse till Fiber och typiskt så ska de ha möte när vi inte är hemma. Egentligen så bryr jag mig inte om det för vi har det bra som vi har det. Vi behöver inte snabbare och tvn är helt ok. Eftersom jag är lite tveksam så är det synd att jag inte kan vara med på mötet.

Jag fick mail från försäkringskassan ett i går kväll 2310 och ett i morse kl 0602. Jobbar de dygnet runt eller?

Jag har kollat på Bron på netflix, jodå den är bra men ingen serie som jag skulle bänka mig framför tv var söndag kväll. Nä det är bättre med netflix för där kommer avsnitten eftervarande med 20 sekunders mellanrum.

Nu ska jag sätta mig med en bok och invänta mina eftermiddags gäster.

1 kommentar:

  1. Dumt att tacka nej till fiber, behåller man det gamla och det krånglar...Ja då lär det bli dyrt!

    SvaraRadera