måndag 16 november 2015

I dag regnade det från alla håll.

I morse så vaknade jag kl 0600 hm det var verkligen helt svart ute. Jag börjar och tvätta och kollar över om det var något mer tyst jag kunde förta mig med. Nä jag hittade inte mer. Thore låg och sov så jag ville inte tömma diskmaskinen. Jag kan inte tömma hela ändå så det var inte hela sanningen att han sov. Det är så tröttsamt och sträcka på armarna med saker upp i skåpet. Tiden gick i alla fall så jag gick ut strax efter 7. Jag mötte de två gubbarna som jag brukar möta. Ett glatt god morgon från dem till mig och från mig till dem. Herr och fru T såg jag inte annars så brukar vi mötas.

När jag åkte till sjukgymnasten så var det uppehåll här hemma, inne i stan så regnade det både från sidorna och upp ifrån. Nästan nerifrån också men då hade det ju varit springvatten. Jag var rejält blöt när jag kom fram till Fysio klinken. Träningen gick bra jag ökade på hantel vikterna med ett halvt kilo och maskinen med ett kilo. När jag lyfter armen rakt upp kommer jag nästan hela vägen en bit över axeln och det känns bra.

Sen var jag och lämnade blod, där fick jag en reflexväst, den ska  Daniel få och ha i sin bil. Jag vet inte om han har någon överhuvudtaget. Jag är alltid låg i mig men i dag var jag super låg 114 i HP. Den vänliga sjuksköterska gav mig två kartor med järntabletter. Tack snälla söta sa jag. Jag korsade benen för jag ljög lite. Jag gillar det inte alls. Men jag måste vara noga och ta den för nu får jag inte lämna innan april (mars om allt hade varit bra). Jag känner ju att det inte är helt bra i min kropp.

När vi var på Lekomuseet i Osby så var där en tävling som barnen gjorde, de letade efter en bokstav i de olika montrarna och sen skulle de sätta ihop det till ett ord och de gjorde de. I dag fick jag ett mail att Isac har vunnit ett årskort gratis inträdde. Alltid kul och vinna det ska han få reda på i morgon när vi träffas. jag längtar till i morgon eftermiddag när jag ska dit jag har inte träffat de små änglarna på ett tag.

Vi var ju på gåsamiddag i lördags med vännerna H och M så himla gott o trevligt. Jag tog inte av potatisen utan bara av det andra men gud vad mätt jag blev. jag var fortfarande mätt i söndags när jag vaknade. Jag gick en rejäl långpromenad jag var ute i två timmar och gick i det fina vädret. Det var massor med folk som gick både Magnihills rundan och Tollarp. Vi käkade söndags middag med Åsa och pågarna för nu kommer vi inte att träffa dem på ett tag. Leo han sa jag kommer och sakna er gulle ungen.
I morgon har jag det hyfsat lugnt bara till och kolla över väskorna och hälsa på i Påarp på onsdag så är det sjukgymnasten växla pengar och luncha med en vän, kalas hos svågern på eftermiddagen och förhoppningsvis komma i säng i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar