lördag 14 november 2015

Lite regn och lite sol

Om det regnar nu så är det bara för att Thore har putsat fönstren. När han var på baksidan så regnade det på framsidan men inget där han var inte vad han märkte. I dag så hade jag tur när jag gick för då sken solen hela tiden. Det blev en lång runda i byn för omväxlingskull. Jag mötte inte fler mörarpare ändå det är inget vandrande folk i denna byn.

De här med att lämna barnen i skolan/ dagis så kör de flesta i stället för att gå med ungarna. Jo så klart det kan ju köra direkt till sina jobb, men här är några som jag vet kör hem direkt. Nä de var annat på min tid eller mina barns tid. De var bara vid högtidliga tillfälle som man fick åka bil till skolan. Mina barn möjligtvis när de hade varit hos tandläkaren så släppte jag av dem vid skolan efteråt. Jag minns en gång i ettan och vi bodde i Malmö som mamma körde mig till skolan. jag gick dit med Dorothy och så när alla skulle gå in så gick jag hem i stället. Då körde mamma mig. Inte för det hjälpte för när hon kom hem så var jag redan hemma. Jag tyckte det var bättre och vara hemma än i skolan.

Vi har varit och växlat pengar och handlat lite grejer på Väla det tog en timme exakt från det Thore körde ut bilen från garaget till han körde in den igen. Solen skiner så det var mycket folk där ute. Jag gillar absolut inte att åka bil med Thore (inte med någon annan heller) jag tycker att han kör dåligt. Han kör alldeles för nära och är inte uppmärksam planerar körningen dåligt har svårt att komma iväg i typ rondellerna. Jodå jag har berättat det för honom så han vet om vad jag tycker. Men just nu har jag inte så mycket val jag måste ju åka eftersom jag inte kan själv. Nu sitter jag inte och berättar detta för Thore var gång vi är ute och kör, behövs inte han vet om det ju. Bara så ni vet så säger han aldrig något till mig när jag kör, då hade jag stannat så hade han fått gått i stället :) Lastbil och mc är något helt annat. Där tycker jag att han kör bra.
De värsta jag vet är när något sitter och talar om hur man ska köra, bromsa, blinka, sväng osv. Men det gör inte min käre man. Om man inte är vann vid att köra så blir man ju rent nervös av det.
En sak som jag också retar mig på det är när vi kommer in på en parkering så ska det letas parkeringsplats! Varför här är massor som är tomma det är ju bara till och ta en tom. Men nä ett par upp och ner i gångarna innan det är bestämt vilken som är bäst. Det var något Thore gjorde så sa han att det var ekonomikörning, det är ju bra men inte sjutton är det ekonomikörning på parkeringsplatserna när det körs gång upp och gång ner. :) Hur bra kör jag själv då??? Säkert inte bättre än någon annan men då har jag kontrollen, det är nog där skon klämmer mest. Jag vill nog ha full kontroll på det mesta.

I går så satte Thore upp julgardinen lite tidigt men så får det bli i år. Jag drog ner rullgardinerna så syns det inte utifrån. Nu i veckan ska vi sätta upp ljusstakarna, när vi kommer hem från vår julresa så är det ju 1 advent och vi kommer hem ganska sent på kvällen så då vill jag att det ska vara klart. De behöver ju inte vara tända innan. Vi har ju faktiskt julskyltning på Råå nästa söndag.

Min kära svärfar är ganska dåligt, inte sjuk men dåligt som svärmor sa ålders dålig. Nu har doktorn varit där så han hade fått lite glada piller så han skulle ha lite bättre aptit så han kanske han kan orka gå av sängen. Jag hoppas att svärmor får hjälp med att det kommer folk och duscha honom. Svärmor är pigg men hon är ju också gammal.

I morse så vaknade jag 0544 exakt av att grannen startade sin bil, ingen speciell bil men ett rejält ljud har han i den. Jag brukar vakna när han startar den på morgonen så det var inget ovanligt egentligen men i dag kunde jag inte somna om. Då växte hornen i pannan på mig, bara vänta till våren då jäklar ska jag starta kl 0525. Haha då får han igen. Jag skulle kunna säga till honom men vad är det för mening, jag kan inte tänka mig att han skulle byta blås för en granne vaknar, det tänker då inte jag göra.

Jag var ju hos doktorn i torsdags i Ängelholm, jag blev sjukskriven till den 20160110 och nu börjar min hårda rehab träning så jag får upp min rörlighet och min styrka. Om nu denna armen blir bra så ska han gå på den högra och sy fast senan där. De hade ju varit fantastiskt skönt och bli av med smärtan i den och kanske få tillbaka styrkan i den.

I kväll ska vi på gåsamiddag med våra vänner Helle och Mange vi ska till Spångens Gästgivargård och det ska bli både kul och gott. Det blir tredje året på rad som vi gör detta. Nästa år ska jag kolla upp Skivarps gästgivargård, de har gåsamiddag med övernattning och det såg så trevligt ut.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar