måndag 24 mars 2014

Den enda som är problem fri är fågelskräman

Jag har hittat en författare som jag tycker väldigt mycket om Åsa Hellberg lagom med romantik och spänning och det vanliga vardagslivet. Här är inga mord det behöver jag för tillfället inte läsa om i bok form det gör jag i HD. Den sista boken här En liten värld handlar om en kvinna +70 som ser ut sitt offer och förföljer det på en resa. hon hamnar i London och blir super god vän med en man där. En följer hon till New York och får flera vänner där. Alla som är med i boken är +50 och har samma problem som vem som helst. Jag har verkligen försökt att inte sträck läsa vilket är lätt att göra men nä denna boken har jag läst i lugn och ro. Tvingat mig att lägga ifrån mig ibland för den skulle vara längre. Den kommer helt klart att hamna i spara och läs om hyllan. Ezter, Åsa tyckte du skulle köpa en egen :)

I dag sprang jag mina 6 km och sen så putsade jag fönstren där ute. Det tar lite tid eftersom vi har spröjsarna så när jag var klar gick jag in för att se hur de ser ut utan dem. Det blev ljust och fint men lite väl mycket insyn från gatan. Spröjsen tar bort lite tycker jag men det kan vara inbillning också. Nu har sitter jag här med en god kopp Helsingborgs te och ska snart köra för att jobba ett natt pass.

Jo jag har ringt ännu en gång till Euro Fire i Hyllinge första gången var i december för vår kamin tappar färgen det är 5 gånger jag ringer jag har mailat två gånger. Men av någon anledning så hör de inte av sig tillbaka. En dam vid namn Eva skulle ringa när hon kom tillbaka från lunchen och nu är kl 2115 och inte har hon ringt. Jag får väl ringa i morgon igen och höra när lunchen är slut. Så jäkla dåligt av dem.
En sak till som är lite störande är att jag har blivit av med den rosa dopunderklänningen. Hm jag hade den till Mia för 25 år sedan och den enda tösen i släkten är Ida och hon fick en ny dopklänning. Lite frustrerande när jag inte vet vart den är. Det var bara den blåa klänningen som låg tillsammans med dopklänningen. Jaja jag har ett tag på mig att leta och hittar jag inte den får jag väl sy en ny eller köpa. Nä nu är det dags.

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte vänta att köpa en egen tills hon kommer så man kan få den signerad!

    SvaraRadera