fredag 27 december 2013

Vår jul

Då har vi firat jul och nu är det ett år till nästa.
Alla barnen och barnbarnen kom och när de var installerade så kom mina kära svärföräldrar. Det blev de sedvanliga kaffet med dopp innan Kalle Anka började. Vi bänkade upp oss ordentligt för att titta på tvn. Det är inte vanligt att jag tittar jag brukar alltid hålla på med maten då. 



 Helt plötsligt så bankade det på dörren så vi hoppade högt alltihop. Leo gömde sig under köksbordet och Ella hoppade upp till sin mamma. När vi öppnade så var det självaste Tomten som stod utanför med en stor säck klappar. Han var mer än hjärtligt välkommen in. Tomten tackade Ella för brevet hon hade skrivit till honom och berättat om att de skulle vara hos farmor. Vilken tur att vi har Ella så tomten hittar rätt. Det var en väldigt trevlig tomte. Givetvis så tog vi de vanliga kortet med tomten och alla barnen.


Juldagen började jag och Åsa med en jogging tur det blev bara en liten runda eftersom vi sov lite för länge och hade bestämt frukost tid med de andra till kl 1000. Det är nog det godaste som finns så är det juldagens frukost, massor med rester från i går. Åsa med familj skulle vidare till Gånarp för julbrunch med Marcus familj. Mia och Andreas skulle till hans familj och så var det bara Daniel och Cissi med barnen kvar. Barnen stannade här när Daniel och Cissi åkte till affären och köpte en dator till Jacob. Under tiden så städade jag och fick torkat golven. Skönt när det är som vanligt igen. Efter en liten lunch så åkte även de hem till sig och jag och Thore körde till Klippan för att bevista ett 13 års kalas och träffa min släkt lite. När vi kom hem igen så var det soffhäng.

Annandagen så sprang vi Magnihillsrundan och sen tog vi det lungt innan vi körde till vännerna i Markaryd en god middag och sen var det bio dags. Hundraåringen som klev ut genom fönstret. Ett par skratt var där men nä den var inte så bra tyckte jag. Den tänker jag inte se fler gånger, hade det varit en tv film så hade jag stängt av.
Men vi fick en god middag och hade en trevligt kväll.

I dag så har vi köpt en ny säng och det är vi väl unnade sist vi köpte ny säng var 1982 i augusti. Vi har bytat ut madrasserna ett par gånger under åren som gått. Nu blev det en helt ny ska bli spännande  och se hur den ser ut i vårt sovrum. Men det tar ju en 4-6 veckor innan den kommer. Nu ska vi bara njuta av vår ledighet som är kvar. Thore ska börja jobba på nyårsafton så är blir inget festande, lite tradigt men sånt är livet. Jag får väl göra det så mysigt jag kan för mig.  Nu är det i allafall Morden i Midsommar.

1 kommentar:

  1. Spännande att det kommer upp tre inlägg på rad här idag!

    SvaraRadera