fredag 13 december 2013

Först Sven sen snö därefter regn

Klart att det skulle hända något med mina bilder från helgen. Inte en enda mapp kunde jag få fram här, konstigt.
I alla fall så har vi haft en härlig helg. I fredags efter jobb åkte jag direkt och gick en sväng med Smokie  och sen hem till barnbarnen i Påarp där en liten tös hade väntat och väntat på sin farmor och inte fick hon ringa henne och fråga när hon kom. Men lång om länge så var jag där. Vi fikade och busade. Helt plötsligt så hade jag 3 barn med mig hem och det skulle göras hemlagad pizza med skinka köttfärs och kebab. Ett snabb stopp i affären för att in handla lite grejer så for vi hem till en farfar som blev lite  förvånad men inte speciellt mycket. Vi lagade mat alla här hjälps vi åt och så god pizzan blev. Efter disken så showade barnen lite för oss. Alltid kul med fantasi. Sven viner om knuten så det tjuter i fläkten och i vår kamin. Vi är alla överens om att Sven gillar vi inte. Fredags mys blev det i soffan tillsammans med Sunes Sommar som vi alla skrattade glatt åt. Sen var det dags för sängen och sova lite. Som tur var så gick jag också och la mig för det första barnet kom kl 0530 och det andra kom 0545. Vi gick in och la oss i bäddsoffan och mös eftersom farfar och Jakob sov som små grisar.
Det snöar och haglar så det står härligans till som tur är har Sven lugnad sig. Egentligen skulle Isac i väg på utomhus träning men Daniel ringde och sa att den var inställd. Men nu var vi vakna tidigt så då är det lika bra och utnyttja dagen. Under tiden jag gjorde frukost så tittade Isac och Ella på julkalendern. När Jacob vaknade tittade de en gång till. Sen var det fullfart med frukost och morgon bestyr för här ska ut och åkas pulka. Grannflickan hänger med till Galgbacken och där åks det pulka och så ha pågarna snöbollskrig med farfar.
Efter massor med åk var det skönt och komma in i värmen och få i sig lite lunch för sen kom Daniel och hämtade Isac till inomhus träningen och Jacob ville hem. Vi väntar på Leo och Elias som ska komma deras föräldrar ska på julbord så de behöver vara hos mormor o morfar en stund. Vi ska åka och gratulera Anna-Maj som fyller 40 år. De är alltid lika kul och träffas. Det var inga konstigheter med att ha med de tre barnen. När vi åkte hem så frågade Leo Ella om hon ville sova över med honom där i sängen där uppe. Kan jag väl om jag får för mamma sa Ella. En snabb visit hos mamman så var det klart. När vi kom hem så kom Åsa också Då hade hon ätit gott julbord och kollat in SingAlong. Efter lite mat och godis så la sig Ella och Leo där uppe tillsammans.

Söndagen började tidigt för det var sista simmet med Leo. Jättekul tyckte mormor men Leo sa jag vill inte dyka. Vill och Vill här ska det dykas. En mamma sa till mig att vill inte barnen så behöver de inte. Tack för infon sa jag. Simfröken kom fram och presenterade sig och frågade vem jag var och så började hon med en lång föreläsning om vad vi skulle göra till Julie som jag har haft med Ella och berättade att jag var van jag har hållit på i 10 år med babysim. Lite kul måste jag erkänna. Det var lite skillnad mellan mig och de andra föräldrarna. När vi gjorde dubbeldyk så dök jag och Leo tillsammans de andra föräldrarna tryckte lite halvhjärtat ner sina barn men inte sig själv. Jag tycker att säger jag att det är dykning på schemat så står det för mig också, håret kan man alltid torka med fönen som finns.
Efter simmet körde vi hem till Åsa, vi skulle springa, sen var det lunch och Ella blev klippt. Jag stack iväg och gick med Smokie en runda i regnet. Leo var superledsen när vi skulle åka hem men det var kväll så det var dags för de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar