lördag 21 december 2013

Hönsmamma!

Ja det kan man väl vara ibland. När jag hade tränat spinning i dag och var precis färdig så ringde Åsa och när hon hörde min röst så blev hon ledsen och sa den här Elias Ludvigsson. Jag bara sa jag kommer. Väl där så berättar hon att Elias fontanell har växt ihop så det finns ingen plats för hjärnan att växa. Fontanellen ska inte växa ihop innan 1 års ålder. De fick inte träffa doktorn bara sköterskan, men va f-n hur långt tid hade det tagit för doktorn och känt på Elias huvud. Nä nu ska vi alla gå och oroa oss till på måndag när de har doktors tid. Jag kände på hans huvud och han är inte mjuk där uppe. Men vad vet jag. Om det nu är ihop växt så blir det en operation. Stackars lille pågen han har ju redan blivit opererad en gång.
Usch det är inte lätt och vara mamma. Inte ens när barnen är vuxna. Inte helt lätt och trösta alltid.

Jag hade en fullspäckad dag i dag men det blev lite avbrutet och det gjorde absolut inget jag blev ju bjuden på lunch och kaffe. Leo ville fika, nä sa jag du har ju lunch sa jag. Då sa han vi fikar själv sen när du har kört hem mormor. Okej gör det då.
En snabb runda inom Netonet för en ny kaffekokare och så hylla till datorboxen. Sen var det Maxi som gällde och där var jag inte själv kan jag ju säga. Men så himla mycket var där inte egentligen. Det var bara i charken som det tog tid. Eftersom jag självskannar så var det ingen kö när jag var klar. Som tur var så var det inte dags för kontrollen.
På systemet var det inte heller så mycket folk. En snabb sväng inom Daniel för att hämta de roliga bingolotterna till uppesittarkvällen. När jag fick sms av Daniel hur många ska du ha? Inte en enda sa jag men när jag ringde till honom så sa jag fyra. Allt för Isac och laget. Man kan ju kolla de på nätet. Alltid trevligt och träffa dem. Cissi är ganska stor nu och trött är hon den stackaren. Faktiskt kan ju bebisen komma vilken dag som helst. Men vi håller tummarna att den stannar till efter tolvslaget på nyårsafton. Cissi har aldrig känt någon förvarning utan det har bara kommit pang bom.

När jag kom hem och fick undan all maten så började jag städa och var klar med allt utom gästtoan när kärleken kom hem. Kul och se honom nu när han inte har varit hemma sedan i tisdags morse. Nu har vi semester resten av detta året skönt ska de bli.

2 kommentarer:

  1. Nej, det är inte lätt att vara mamma. När det sen gäller barnbarnen så blir det ju dubbel oro. Både för barnet och barnbarnet... Inte roligt alls med Elias, men tur att de upptäcker sådant iallafall! Håller tummarna att doktorn är vettig!

    SvaraRadera
  2. Ja det är tufft att vara mamma.... Och det är tufft att vara mormor.

    SvaraRadera