måndag 25 februari 2013

Runners on the is.

Nu börjar jag bli lite internationell. Jag och Thore började vår måndag morgon med att springa och vi tog den vanliga rundan fast på andra hållet för jag hade en tanke att vi skulle springa den långa rundan. Vi sprang ner till Tollarpsgården där fick vi sätta på broddarna för det var rena rama isbanan på grusvägen. Vissa plättar där man såg grusen. När vi kom fram till korsningen så sa jag till Thore jag ska springa till vänster, gör du det sa han jag tar till höger. Mes sa jag. :) Jäklar vilken väg det var. Där är inte många som kör där inte. Där såg man inte alls gruset. Jag kom att tänka på tv pogrammet som Thore brukar se Truckers on Is. Här var det löpare på is. Kanske inte lika dramatiskt men nästan, ja det var förstås ingen risk att isen skulle spricka för då hade ju bra grusvägen kommit fram. Jag var tvungen att sakta ner lite granna på min fart. Så det blev lite vilotid innan jag kom fram till Hässlunda vägen. Av med broddarna och sedan så var det fullfart framåt. Hade orken kvar när jag kom fram till byn så det blev en extra runda i byn också.

Min tanke när vi vaknade var att vi skulle springa Magnihillsrundan. Tur vi inte gjorde det för där var polisen och de hade spärrat av vägen pga av att någon hade hittat en död man som de tror var mördad. Så skönt att jag visste att Thore inte ville springa den långa rundan. Nä det får ta ett tag innan man springer där. Usch fy så hemskt.

Nu cirkulerar en polishelikopter här över byn.!

I torsdags så var Leo här hos morfar han hade lite feber så det var inget dagis för  honom. I fredags så var han hos farfar. På kvällen så kom Daniel med familj så vi blev många till middagen. Givetvis så stannade Leo och Marcus kvar. Leo blev super förbannad när Marcus kom, han gömde sig i grovköket. Jätteglad blev han när Ella Jacob och Isac kom. Som de lekte. Det tog bara 10 minuter innan de tre barnen frågade óm de fick sovar över. Givetvis fick de de. Farfar är ledig och jag skulle bara jobba 3 timmar på fredag morgonen.

Efter en sen god frukost så körde jag Thore och Ella till BauHaus och köpte färg och tapeter. Helt plötsligt så var vi av med Ella då hade hon lagt sig på en bänk som det stod "Ta en paus" ja det gjorde hon. Hem och åt lunch, tvättar läser sagor, fixar semlor, läser flera sagor, barnen ritar finna teckningar till sin kusin Gustav som fyller 2 år. Vi lagar middag och där var de med och hjälpte till Jacob talade om högt och tydligt att han tänkte inte äta den maten. Nä det ska du inte sa jag för det är vuxen mat :) Efterrätten blev han däremot sugen på för där var lite jordgubbar, vilken tur att det blev över så han fick smaka. Våra vänner från det Småländska höglandet kom. Vi hade en fantastiskt härlig och rolig kväll. Massor med skratt och prat så klart. Vilka drömmar vi har, det enda som vi saknar är pengar. :)

I lördags så blev vi bjudna på Spa i Landskrona av en ycc vän. 7 goda vänner där var massor med mc snack och bubbelbad och bastu bad. Skönt med så lugnt och avslappnat roligt och snacka också för det blir inte så mycket av det när vi kör mc. På kvällen så var vi på Dannys Corner och käkade en god middag. Men vad man blir trött och slö efter Spaet. Det blev en tidig kväll. När vi kom hem kunde jag inte låta bli utan jag fortsatte och maskera den lilla hallen. Helt plötsligt så hade Thore målat taket så jag kunde ta taklistorna och sedan väggen en gång. Så var kl 2300 ganska lagom och gå och lägga sig.
Söndagen började jag med att springa sen var det målarkläderna på för andra strykningen. Då ringer telefonen. Hallå, Hej vad gör ni? Målar. Vill ni ha två barn? Ja bara kom med dem. De vill ju inte med och handla. Nä det förstår jag för så jäkla tradigt behöver man inte ha en söndag. De kom hit och kollade så jag målade ordentligt. Bra med hjälpredor. En av dem sa ska vi inte ha lite våfflor i dag? Jo det kan vi ha när jag har duschat. Skynda dig farmor. Ingen rast ingen ro :) Goda våfflor blev det inte konstigt med den expert hjälpen jag hade. På eftermiddagen kom Sigge och Charlotte från Victory klubben. När de åkte hem så fortsatte vi med hallprojektet städning och spikning av lister. Det blev så fint så fint. En mild äggskalsfärg valde vi där, ja den ska finnas i resten av huset också. Men nu ska vi ta det lugnt ett tag. Näst helg är fullspikad så då är det inte lönt och hålla på och greja. Nu ska jag snart till jobb sista veckan på detta skiftet sen är jag tillbaka på mitt vanliga skönt ska det bli.

2 kommentarer:

  1. Men vilken rövarhåla ni flyttat till! Fy vad räligt!

    SvaraRadera
  2. Ja otäckt är det och så på en sån fin både promenads väg och löpväg..

    SvaraRadera