fredag 1 mars 2013

Runners on gegga :)

Min lediga fredag har gått i ett rasande tempo, ja inte jag utan klockan. Jag var uppe tidigt och började med en god frulle och sedan på städet så kom jag på jag måste ringa snickaren och byggnadsnämnden. Ve och fasa vårt bygglov som vi skickade in i januari hade inte kommit fram. Posten har slarvat bort det!. Jasså men då skickar jag in ett nytt och för att posten inte ska slarva bort det så skickade jag in det via e legitimation och så fick jag mottagar bevis meddetsamma. Ärende nr skrev jag på kuvertet med ritningarna för de kunde jag inte skicka över nätet. Fattar inte hur jag ska göra ett pdf dokument. Det ska jag lära mig för det kommer man säkert att behöva i fortsättningen.

Fortsatte och städa och tvätta och så ringer telefonen. Men det är familje signalen så då är det ett barn jättekul. Det var Mia som ringde och berättade att de kommer och hämtar bilen. Andreas har klart sitt körkort. Jättekul. De fick mitt bensinkort så de kunde tanka en full tank och köra hej vilt över allt. Men på söndag behöver jag bilen igen. Jag får kanske min i slutet på nästa vecka.

Jag sprang min runda och inte en endaste isfläck var där nä nu läcker grusvägen vatten. Men som solen skiner och det blåser så kommer den att vara fin snart. Springa i kraftig motvind det är ett rejält motstånd det. Här gäller det att inte mesa sig utan att springa allt vad det går. Fast inte sjutton gick det fort fastän jag lutade mig framåt.

Nu ska jag till förvandligsrummet. I kväll är det tjej träff på Bishops arms. Gamla goda arbetskamrater ska jag träffa. Ska bli jättekul. Har jag bråttom nä inte så mycket tåget går ju inte förrän 1721 och jag har nästan bestämt vad jag ska ha på mig. :)

1 kommentar:

  1. Inte konstigt att du inte svarade när jag ringde då...

    SvaraRadera