fredag 29 mars 2013

Kaminen

 
Vi bestämde oss mellan jul och nyår att vi skulle köpa vår kamin från Energikassetten i Fleninge. Hittade en som båda tyckte om. En man därifrån vara här och tittade den 3 januari och så fixade vi bygganmälan. Allt godkänt och klart. Nu väntar vi bara på installeringen. Ja som vi har väntat och väntat. En vecka innan semestern så ringer de och säger att äntligen har den kommit. Vi kommer den 25 mars och sätter in den.
 
 

Naturligtvis kommer vi att kompensera er eftersom det har dragit ut så långt på tiden. Bra tyckte jag. Vi skulle få grilltång, tändkuber, rengöringsmedel till glaset och så en vedkorg. När kaminen var installerad och sotaren hade varit här och godkänt det hela så körde jag ut till Fleninge för att hämta kompensationen. När hon visade mig vedstället så ska jag att det vill jag absolut inte ha. Jag vill ha en korg. Det vedstället som hon erbjöd hade bara två sidor och det vill jag inte ha för det blir ganska så skräpigt efter veden så jag vill ha en hel korg. Ta emot något bara för det är gratis gör jag inte om jag inte vill ha det. Titta sa jag en sådan som där står vill jag ha. Nä det gick nog inte för de hade inte sådana hemma och det var inget som de hade i sitt sortiment. NÄHÄ men där står ju två modeller sa jag då var hon tvungen att fråga de andra. Den korgen som jag vill/ska ha finns i deras katalog vilket är konstigt när de inte har den! Ibland så förstår jag inte riktigt.
Nu struntar jag i dessa kontiga sura människor jag kommer aldrig mer att handla något på Energikassetten och jag kommer inte att rekommendera dem heller. I morgon lördag ska jag ut och köpa en fin korg som jag vill ha.

Thore har eldat så det stod härliganst till det i torsdags så nu kan jag elda lite när jag tycker att det ska mysas till lite. Jätte mysigt och varmt och skönt är det. Tur för oss att våren inte har kommit än. Nu har även jag tänt en brasa så nu kan våren komma :)

Thore jobbar hela Påsken lite tradigt men nu ska jag köra och lämna påsk ägg till mina kära barnbarn. Farmor och farfar har blivit bjudna till Leo i eftermiddag så det är bäst att jag skyndar mig dit innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar