tisdag 19 februari 2013

Duktiga jag

Idag har jag varit duktig. Tröstat dottern som var orolig för det ena och det andra. Jätteskönt när man hör på henne att hon litar på mor sin. Inget att oroa sig för. Puss mors hjärta.

När jag kom hem från jobb så började jag städa. Renovering av två rum det ställer till det i resten av huset. Skönt att ha gjort det. I morgon ska Thore fixa möbleringen i datorrummet. När sy maskinen är på plats ska jag sy gardiner. Sen är frågan vilket rum ska vi ta sen. Jag vill ta lilla hallen men egentligen vill bör jag nog ta den stora hallen för om någon vecka får vi kaminen installerad och då hade det varit bra om stora rummet hade varit klart. Vilka bekymmer.

I går så var jag på Väla med Mia Fia det var riktigt mysigt och rå om henne lite. Jag köpte en present till en vän annars så tittade vi mest.

Än har jag inte hört av min bil men de trodde inte den skulle vara klar förrän i slutet på veckan och vi är ju bara i mitten.
I dag så fick vi en offert på vad det kostar att göra en garage platta. Ja va fan det är bara pengar och vi behöver vårt garage. Jag kollade upp en firma som jag fick namnet på av en vän men de var på svart listan över lurendrejeri så de bryr jag mig inte om. Men jag har ett par till som jag väntar på offert från.

Jag fick som jag ville på jobb tillbaka till mina kära vänner skönt. Det har inte varit kul och jobbat nu dessa sista veckor men det har bara varit till att bita ihop och se glad ut.

Ups nu var klockan mycket dags för sängen.

1 kommentar:

  1. Ni valde det huset för där behövdes inte göras något????
    Snart fredag :)

    SvaraRadera