söndag 3 februari 2013

Här rusar tiden.

 
Förra helgen så åkte vi till Stockholm för att mysa och gå på Mc Mässan. Vi var uppe tidigt och åkte tåg till stan för att åka vidare till Lund. Där hoppar vi på snabb tåget mot Stockholm. Det flöt på bra ända till Moheda där stannade tåget och det skulle de inte göra. Jaha där satt vi växelfel. :(  Inte så mycket att göra mer än att sitta och titta ut och njuta av Mohedas Ica butik. Tågvärdinnan jobbade på allt vad det gick med att få information när växelfelet ska vara klart. Men tyvärr så drog det ut på tiden så hon fixade fram tre bussar. Så fick vi åka buss till en byhåla som jag har glömt namnet på. Där på perrongen så träffade vi på Victory folk i från Lund. Jättetrevligt. Äntligen så gick tåget mot Stockholm igen. Vi kom fram kl 1630 och vi skulle vara framme kl 1240. Så planerna för fredagen fick ändras lite. Vi hittade hotellet och vi fick ett fint rum. Ner till restaurangen och käkade middag och som vanligt när vi är ute och äter så ville jag ha ett glas vin och Thore en öl. Men det fick vi inte för vi bodde på ett hotell som hyr sina lokaler från Frälsningsarmen och ett villkor var att det ska vara alkoholfritt hotell. Vi överlevde :)
 
 
 

Vi tog pendeltåget ut till mässan och gick där och tittade hälsade på folk som vi känner. Kul och titta på motorcyklar och kläder. Men det allra roligaste är nog ändå och titta på folk. Härligt. Vi träffade ett gäng 23 st Victory ägare och tog en öl tillsammans. Det är inte ofta vi träffar de i från norr så det var jättekul.

Lördagen var det promenering och shopping på förmiddag. Vi hittade till gamla stan tittade på slottet så klart och en massa annat. Lite kyligt vara det -12 jodå jag hade mössan på hela tiden :) Superskönt med mössa. När vi satt på en pub i gamla stan och tog vars en Irisch Coffe så tittade vi ut på folk helt plötsligt så kom det ett gäng småländska damer där ute. Hela den kvinnliga mc klanen från Värnamo. Så förvånade vi blev när vi såg varandra fastän vi visste att vi skulle vara i Stockholm. Vi var även på Pub och på NK men vi hittade inget som vi inte kan köpa här hemma. Jag orkade inte bära en massa saker. Efter en lunch så åkte vi ut på mässan igen och spanade runt på allt och träffade ännu flera goa människor.

Tillbaka till hotellet och en dusch och lite upp piffning så skulle vi iväg på middag med Ycc. WKB på Södermalm. Kan väl inte vara så svårt att hitta. Lite tunnelbana med byte och sedan så gick vi en bra bit innan vi var framme. En trevlig kväll blev det med alla dessa ljuvliga människor. Vi gick på tur med Småland och Kirre innan vi åter åkte tunnelbanan till vårt hotell efter en trevlig kväll.
Söndagen tillbringade vi promenerade på Djurgården när vi hade gått där i flera timmar så märkte jag att det kändes konstigt under min ena fot. Men det var bara till att gå vidare. Vi tog båten från Djurgården till Slussen och promenerade förbi stadshuset och slottet för att hitta en mysig lunchrestaurang i Gamla Stan. När vi sitter där så kollar jag vad som har hänt med min fot. Haha tre små hål i sulan på mina älsklings stövlar. Jag har bara haft dem i ca 5 år så det kanske var dags. Vi gick in i en skoaffär och där hittade jag ett par hyfsade stövlar till en summa av 199 kr. Det var hela vår shopping denna helgen i Stockholm.

Vår resa hem flöt på bra vi var hemma i exakt rätt tid. Jätteskönt.

Jag bytade skift och linje som börjades i måndags med detta. Linje 10 är en stor och dryg linje så det har varit en trött och sliten fru Olsson som har kommit hem på kvällarna. Jag kan inte allt på denna linjen så ibland så chansar jag och har jag tur och ibland får jag ringa till teknikern. Thore har jobbat lite mer än han brukar så vi har inte träffats så mycket. I fredags så hade jag ledig fredag. Då passade jag på att städa och greja med en massa som jag inte har hunnit i veckan. Jag hann bara och träna i måndags så där ligger jag efter lite. På kvällen så var det After Work med EBR gänget och det var mycket trevligt. Jag och Thore kom hem samtidigt och det var ju trevligt. Kl 0700 ringde hans klocka möte med  jobb hela dagen. Ja det var ju kul med ledig lördag. Jag passade på att greja, var ute och sprang i det finna vädret och så hälsade jag på hos Daniel och kollade hans tapetsering. Mycket fint. Hem och piffade för nu var det dags med fest på åkeriet. Vi träffades hos G och A på en för drink och så körde deras son oss in till Olympia där festen skulle gå av stapeln. Mia brydde sig inte om att gå på festen för hon gillar ju inte fest med sprit och fulla människor. Jodå där var några stycken som var runda. Vi åt drack och dansade och hade trevligt. Dansbanana var heltäckningsmatta så dansen blev som den blev. Det var trögt. Vi tog tåget hem så det blev inte så sent för givetvis ska Thore jobba idag.

När jag hade kört Thore till sin bil som han hade hos Mia så körde jag och Mia till Bruces skog med Smokie och promenerade runt och var i hundhänget. En skön eftermiddag.
Och i morgon är det måndag igen. Då är det jobb och träning. Jag ska försöka att hinna tvätta bilen i morgon för jag ska besiktiga på tisdag första gången så vi håller väl tummarna för att den går igenom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar