torsdag 14 februari 2013

Min bil

 
Det är alltid nervöst när man har bilen på verkstad hur dyr blir denna historien. I dag så fick jag ett samtal om vad som var fel. Kamkedjan har töjt sig cylinder 2 och 4 samspelar inte. Sen sa han en massa annat också som jag inte mins.
 
 

En väldigt dyr historia förstod jag att det skulle bli. Jag har ju hört talas om kamrem och kedje byte förrut. MEN ibland så har man tur. Detta är ett fel från tillverkaren den ska inte töjas på detta viset. Så tillverkaren tar all kostnad utom för hyrbil till mig. PHU.

Jag pratade med min lille påg och han berättade att detta är ett fel som Volkswagen har haft ett bra tag. En sak är säker något jag ska kolla upp det är maskinskyddet som man har på försäkringen. För hade inte VW tagit detta så hade det gott på försäkringen men frågan är då upp till hur många mil? Det bör kollas upp. Men nu hoppas jag att de gör om och gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar