måndag 3 december 2012

Vilket kaos.

Vilken helg. Det har inte varit speciellt mycket fest fastän det känns så i kroppen.

Vi började och skriva papper i fredags 0845 skulle vi vara där och säljarna kom 0910. Jaja för en del är det viktigt att passa tiden och för en del inte. Vi skrev och betalade. Snabbt iväg till Preem och lånade en släp med skåp, en sväng inom bageriet för lite frallor. När vi kom hem så hade våra vänner E-L och O packat sin kombi bil och Mia och Andreas hade också kommit. En snabb fika sedan så fyllde de släppen. Herregud så mycket det gick in i den. Till de nya huset och där började vi och städa skåp och garderober. Mia fixade badrummet. När vi var klara för kvällen så blev det en god middag i Påarp. Sista natten sov vi inte så gott för Thore hade förberett inför nedplockningen av sängen och tagit bort skruvarna så var gång vi vände oss så knarrade sängen något fruktansvärt.

Men det blev ju morgon. Upp i tid. En snabb runda till huset medans Thore hämtade lastbilen. Jag behövde lådor. Vännerna kom Jimmy, Jörgen, Camilla, Mike, Mia, Andreas, Daniel, Cissi och så barnen så klart. De var superduktiga som de bar och slet. Vi började och bära ut kl 0920 och hade fått in allt i huset när kl var 11,00. Snacka om snabba ryck här. När vi hade fått in allt så kom Marcus och Leo.
Lite god korv och kaffe som tack fö hjälpen så åkte nästan alla utom våra barn hem. Nu började det tuffa jobbet. Få allt på plats. Men med dessa duktiga ungar så gick det bra. Vi fick mycket på plats. En del får vi ändra men det får bli efterhand. E-L och O kom in en sväng innan de åkte tillbaka till Småland. Kalle och Maggan kom in och hälsade oss välkomna tillbaka till Mörarp. Jättekul. Jag hade hoppats och få bjuda på kaffe men de ville inte störa, jag som ville sitta ner en stund. :)
En god middag med alla barn och barnbarnen. Jättekul.

I söndags så var det en tur till Ekeby möbelaffär, bahaus och Ikea som stod på programmet. Skruvar sladdar nya kuddar soffbord och en skänk. Lite smått och gott med andra ord. Sen var det hem och fortsätta och städa plocka undan, plocka upp, plocka hit och plocka dit. Klockan gick och det blev sent innan vi kom i säng. Trötta och slitna. Men vi sov gott.

Vaknade innan kl ringde. Upp och en snabb frukost. Iväg till Påarp och göra den sista städningen den gick snabbt eftersom vi hade städat det mesta innan. Skönt nu är den klar att lämna över och det gör vi på torsdag.
Thore åkte till Ekeby och hämtade möblerna. Först in var skänken när han tog av emballaget så såg vi att den ena hörnan var helt krossad. Ett telefon samtal till Ekeby jodå vi får en ny och de hämtar och lämnar. MEN inte i dag. Soffborden blev mycket bra som tur var. Thore har massor att göra i morgon när jag jobbar. På onsdag när han jobbar och jag är ledig så har jag massor att göra. Nu är det sängen som kallar på mig. I detta väder så får jag gå upp en kvart tidigare så jag har tid på mig att köra till jobb. Vägen jag kör är nog inte plogad.

1 kommentar:

  1. Skönt att det går framåt! Igår var det inte plogat när jag körde till jobb, inte heller när jag körde till Sk. Fagerhult efter jobbet, på den lilla slingrande vägen. Motorvägen hem sen i ymnigt snöfall, lång kö, rullade fram i 40-50... Nu ska jag köra till jobbet, de plogade här ute innan min klocka ringde, så jag blev väckt 20 min tidigare än nödvändigt!

    SvaraRadera