onsdag 26 december 2012

Vår Jul

 
Julafton firade vi den 22/12 med våra kära barn med familjer. Det var en härlig dag och kväll. Tyvärr så hade vi inte en vit jul men vi har ju haft rejält med snö innan. Visst är vårt hus fint i sin vinterskrud.
 

Jag, Mia och Smokey började dagen med att gå Tollarpsrundan. När vi kom hem så fick Smokey sin julklapp, ett rejält grillat ox ben. Han hade jobb med det kan jag berätta. Det grejade han med hela dagen och hela kvällen.



Medan Smokey tuggade ben så åt vi kalkon som var supergod. Det är inte ofta som vi har kalkon men när vi väl har det så är det riktigt gott.


Här har vi hela klanen Olsson. 12 Stycken är vi denna julen. :) Nästa är vi 13 :) Vilken julklapp vi fick jag och Thore. Ett fint paket som det stod god jul önskar Leo och Beben. Jaja Åsa vet hur man får sin mamma att gråta. Som tur så var det lyckotårar. Man är lite känslig i denna åldern. I augusti ska detta lilla nya liv komma. Vi väntar tålmodigt.



Tomten kommer ju bara den 24/12 så i år hade vi sådan tur så det var 4 härliga tomtenissar som kom och gjorde ett bra jobb. Det lästes och delades ut paket vilket jobb de hade.


Jacob kom och frågade om de fick sova över. Självklart fick de göra det. När vi väl hade dragit upp alla sängar ( 2 st) så bestämde de sig för att sova alla tre i bäddsoffan. Ella var inte helt nöjd med beslutet så hon skrek ett tag. Vi väntade tålmodigt på att hon skulle sluta så vi kunde läsa en bok. Jag tycket att hon tystnade men nejdå. Jag är inte färdig röt detta lilla liv till sin farmor. Okej sa farmor jag gå och byter till pyjamas och tvättar och borstar tänderna så länge då. Gör det röt hon.  Men långt om länge var hon klar så då valde hon och Jacob vars en bok. Isac hade somnat. Vi läste om den lilla röda traktorn och Byggare Bob. Sen sov vi gott hela natten.



Thore körde och jobbade på lillejulafton så klart. Ja även Mia körde det var deras jobbesöndag. Jag och barnen mös lite sen körde vi hem till dem. Det blev en riktig snöstorm vilket inte var så kul. Jag körde hem ganska tidigt från dem.

Julafton började jag med att springa Tollarpsrundan så klart, vi brukar göra det tillsammans men nu sov Thore han kom hem och la sig 0530. På kvällen var vi hos våra vänner S och N, vi hade en härlig julafton. God mat och sällskapsspel och julklappar så klart.

Juldagen så var det dags för Thore och ta på de gröna kläderna igen för då väntade Stockholm på honom. Jag passade på att åka med honom till stan för jag skulle på 80 års uppvaktning. E-L mamma E fyller 80 år och eftersom jag skulle vara hemma själv så bjöd E-L dit mig på lunchen. Jätteskoj var det när jag kom för Mor E visste inte att jag skulle komma så hon blev glatt överraskad. En härlig pigg 80 årig kvinna är hon. Vi fikade och så blev det dags för lunchen som bestod av god paj som ett barnbarn till E hade gjort. Till det så drack vi ett gott vin.

Kl 14 hämtade Daniel och familjen mig för vi skulle vidare på kalas i Klippan. Systersonen Emil fyllde 12 år på julafton och de har alltid kalas på juldagen. Kul och träffa mina syskon. De bjöd på kaffe och kaka. Så det var tur att jag blev bjuden på lunchen. Kvällen ägnade jag mig åt hör och häpna tv´n. Jag såg ett program om Countryhjältar lite besviken blev jag, det var mycket prat och lite musik. Kunde ha varit tvärtom. Sen såg jag halva Pretty Women. Varför vet jag inte för den har jag sett så många gånger innan. Samtidigt satt jag och spelade world feud så det vara mer än jag som hade lite tradigt så där på juldagens kväll.

I dag så började jag dagen med en löprunda. Magnihillsrundan. Vilken tur jag hade precis när jag kom ut så slutade det och regna det sprack upp lite så jag såg den blå himlen. Det var en skön runda men jag orkade inte springa hela jag fick gå på två ställe. Men vad gör det. Lite tvätt och dammsugning och städning av badrum. Sen kommer Daniel med familjen då ska vi käka middag och så ska de tre barnbarnen sova över här. Föräldrarna ska jobba torsdag och fredag så då kan de vara här hos mig och Thore så slipper de gå upp tidigt och vara på fridtids och dagis.
Thore kommer hem i natt sen är han ledig till på nyårsdag. Skönt ska det bli.

5 kommentarer:

  1. Du kunde kommit tillbaka på kvällen, gissa om där blev mat över! Dessutom kan du se dig som adopterad...

    SvaraRadera
  2. Det var ju synd att jag inte gjorde det. jag som äter så mycket. Härligt då har jag fått en mor som tycker om mig Äntligen. En ny syrra också :)

    SvaraRadera