tisdag 11 december 2012

Dagtids jobb

Nä det är inget för mig. 08-06. Hinner inget på morgonen och nästan inget på kvällen heller. I dag så var det Lucia hos Ella på dagis så himla fint var det. Jag körde hem direkt efteråt och då var kl 1815 när jag var hemma. Middag skulle jag ha och så tog det ett bra tag. Jag bestämde mig för att stryka tvätten och titta på tv samtidigt. Då ringer Thore och vi pratar och pratar och helt plötsligt är kl 2000.  Tvätten är klar och jag har oljat min nya skänk innan sängen ska jag hänga upp gardiner i gästrummet och lilla rummet. Därefter är det lika bra och lägga sig så jag är pigg när kl ringer 0600.

Jag har blivit ut plockad från linje arbetet från och med nu till den siste mars. Enbart för det nya datorsystemet som vi ska ha. Jag håller på att utbildas i det och vecka två ska jag och mina tre kamrater utbilda våra andra kolleger. När det inte finns någon utbildning så ska jag jobba på den linjen som saknar folk. Ja detta är väl helt ok. Lite bekymrad blev jag när jag förstod att vi ska hålla på med detta till den siste mars. För vecka tolv ska jag ha semester för då firar vi 30 års bröllopsdag och det tänkte vi göra i ett lite varmare land.

Just det gardinerna de hänger inte upp sig själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar