onsdag 5 december 2012

En ledig onsdag :)

Det skriver jag med ett leende. Ledig och ledig. Jag slapp gå upp kl 0430 låg och drog mig till 0800. Bestämde mig för att jag äntligen skulle springa den gamla vanliga Tollarps rundan. På med broddarna på dojorna och så iväg. Solen sken och det var klart och kallt. En härlig runda blev det. Det känns så jäkla skönt och vara tillbaka igen. Nu kommer vi inte att lämna denna håla igen.

Åsa och Leo kom hem i dag. Åsa var lite sugen på att baka. Jaha sa jag men inte här i denna röra. Jag fick upp köksgardinen, fixade till alla våra garderober kläderna på rätt plats. Inte lätt får vår flytthjälp och veta vilka tröjor som är jobbetröjor och vanliga. Men nu är det ordning och reda. Datorrummet och hallen är klara så när på tavlor. De flesta lådor är uppackade.

Ekeby möbelaffär fick ett samtal i från mig i dag. De kan komma och byta ut och lämna skänken på fredag mellan 13-15. Kul då jobbar vi. Nä jag ville ha dem i dag och det fick jag givetvis inte så antingen i morgon bitti eller på måndag. Gissar att det blir på måndag. Jag tycker att det är ur dåligt att de inte kom meddetsamma och bytade ut den trasiga som står mitt i rummet här. Lite synd att det är en bra affär med bra saker förutom min skänk då, annars så har de mycket roliga saker där. Bara för det så ska jag köpa ett lampbord någon annanstans.

Thore kommer lagom hem tills jag ska köra till jobb. Hade jag vetat att han skulle vara hemma så sent eller tidigt så hade jag inte bestämt att han skulle hämta bäddsoffan kl 1100. Får väl se om jag ska ändra tiden. Lite sömn behöver han. Det har varit massor med stopp längs vägen från Borlänge en massa lastbilar som inte kan köra pga sina däck. Thore var ganska så irriterad. Nu är det dags för mig och förbereda mig för en jobbedag i morgon.

1 kommentar:

  1. Hörde igår om nämnda möbelaffär. Sonen köpte sina möbler (ek) där, de har varit okej. Sen köpte hans svåger och svägerska likadana möbler där. Bordet sprack, stolbenen sprack, mm. Kan de ha fått in en eller flera dåliga sändningar?

    SvaraRadera