måndag 30 juli 2012

HojRock i Västervik

Jag var så klart trött när kl ringde 0600. Men det visste jag om. Thore sa jag har ju precis lagt mig. Upp duschen frukost och sedan så var vi klara för att packa hojarna. Bort till macken för en tankning. Jag hade skrivit på aktivitets listan att vi skulle köra kl 0800 om någon annan var intresserad av att köra till Västervik. Men så var det inte. En snabb tur till Hässleholm för där skulle vi möta upp Jan och Micke och Randi.


Jättekul och träffa dem där. Randi berättade att de hade kört om Söndraby när de körde hem från Danmarksturen. Mickes mormor hade haft en stuga där som har blivit såld. Nyfiken som jag är så frågade jag om han var ifrån Klippan. Jodå det var han. Ett år äldre än Thore. Ja men då måste du veta vem storasyrran och Lappen är. Lappen kände han igen men kunde inte placera. Syrran kände han inte alls igen. Vi körde mot Växsjö och jag tänkte så liten världen är. Kul när man träffa någon så där som man har varit nära utan och veta om det.



En fika i Växsjö, och då hade Micke tänk till och kom med lite namn som Thore också kände igen. Sen var det full fokus på gamla Klippan stoffiler. Så där i fortsatte färden mot Målilla där vi skulle käka mat. Där träffade vi på EvaLasse från Lund. Så vi käkade tillsammans och vi rekommenderar inte det stället till någon. Urusel service och olika priser till oss alla. Korv med mos och senap bad jag om då fick jag korv mos senap ketchup och bostongurka. Jaja så är det.

Vi fortsatte färden mot Västervik, ljuvligt väder kan verkligen inte bli bättre. Så äntligen var vi framme i Västervik och Gränsö slott. Ja vi skulle ju inte bo på slottet utan i vårt eget lilla blåa slott. Där finns allt man behöver i det slottet utom en toa. Men vem behöver det när det finns baja-major och de blir städade och tömda 2 gånger om dagen.


Det gick fort för Thore och sätta upp vårt lilla tält han fick bra hjälp av Ronnie. Jag tittade på och blev tråkad för det. Denna stora camp är hur fin som helst. En stor åker är det. Här sätter de upp hur många major som helst och så finns det finna dusch rum. Det är ett rejält party tält och så en sort container som de har satt upp duschar i. Där finns bänkar speglar krokar och så hårfönar. Det hålls också rent och fräscht.
Det finns olika ställe med mat. Ett ställe har frukost lunch middag nattamad och så fika givetvis. Visst det kostar men ett bra alternativ. En frukost liten yoggi, bulle marmelad ost smör juice och så kaffe kostade 55 kr. Ganska dyrt blir det när man är två. Så vi hade faktiskt frukost med oss. Bröd juice och så mjukost och kaviar på tub. Det ska ju var enkelt. Kaffe bjöd Ycc på.
Mitt emot vår Camp så fanns en Viltdjurs kebabs vagn. Så det var nära till de som ville äta det. Inne på området så fanns den traditionella sillamaden från Tydinge och så fanns slottsresturangen, slottscaféet och så massor med andra stånd med mat. Allt från grillad korv till thaimat. Ingen behövde var hungrig.


Här har vi en varm Randi som inte har hunnit komma ur skinbyxorna än. Ett härligt par är det väldigt nära skratt och jättemysiga. Härligt med nya vänner.



Vi tog en promenad ner till Gränsöstrand och så fint här är. Det fanns folk som badade här så det hade varit ok att göra det. Givetvis så träffade vi en systerson här och det var gott och få en kram av honom. Kul.


Här har vi en annan god vän. Ulla från Bor. Det var så kul att Ulla och Pelle kom så vi fick träffas lite. Här var så många så man hinner inte och prata så mycket med alla. Men ett gott försök gjorde jag.


Här har vi tre av "Ethels pågar" de reser tält med mig som övervakare. Det gick bra upp kom tälten.


                                                   Vår lilla hemhjälp Ronnie:))



Äntligen har de kommit på att vi tjejer som kör hoj behöver ha lite tid utan männen. För de tar över hela tiden när vi börjar prata om hojarna. Så det var Bågar Bubbel (urk) och Brudar. Mycket trevlig tillställning. Bara tjejer som har hoj och som övningskör och de som bara åker. Vi har en tjej i klubben som har övningskört i 10 år. A men va fan är det. Hur kan man göra det. Jag hade hur bråttom som helst och ta mitt kort för att jag skulle vara oberoende Thore. Köra när jag vill och vart jag vill. Tänk om jag bara skulle köra när han är hemma, då hade jag inte haft många mil på min mätare. Nä tjejer bli färdiga det här hur kul som helst. Här på bilderna provar jag och Randi en Hoss Boss. Den kostar ca 500 000 kr. Men så gör de den så det blir min egen. Jag bestämmer själv hur lacken ska vara och vilka detaljer det ska vara. Jo de väger en hel del men de finns som trikar också så det får bli en sådan när jag blir rik. Jag orkade lyfta upp den själv och det blev jag lite stolt över. Det finns 26 stycken i Sverige. Men massor i Usa så klart. Om det blir en provkörning här i Skåne och jag har möjlighet så ska jag göra det. Själrisken är 10 000 kr men det kan det vara värt. Det är lika mycket på en vanlig hoj.


Jag var så velig skulle jag köra kortegen eller inte???? Det var en stor fråga. Men nä jag tittade istället. Från det att den första polisen körde förbi där jag stod till den sista kom så tog det 25 minuter. Det är så härligt med detta ljuvliga buller som inte tog slut. Här fanns verkligen alla hojar. Jättekul och se. Nästa år kör jag.:)




Här kommer Ycc Ronnie i blid och strax bakom kommer Rolf och LilleMats och så alla andra på vår camp. Jag fick jobba lite också när vi var där. Jag hade hand om registrera provkörare av Victory hojarna. Det var kul och göra det. Jag gilla och ha med folk att göra. När man ska provköra så skriver jag av viktig information på körkortet och så ser jag till att de blåser i en alkomätare. Den första som gjorde det hetter Tobbe och är med i Victory Klubben. När han hade blåst så sa jag, va 3,0 va fan har du druckit det tog en stund innan han förstod att jag bara skojade. Jättekul tycket jag. Det är många som är intresserade av Victory motorcykel så det var en jämn ström av människor som provkörde.



Äta ute fyra dagar i rad det tar hårt på pengarna så vi bestämde oss för att grilla själv. Det finns ju massor med grejer i vår YCC släp. Gasolgrill bord bänkar partytält och en massa andra bra och ha saker. Vi grillade vanliga kotletter och så hade vi potatis sallad. Mys och gott var det.



Här står Delli Jan Mats och Lena och lyssnar på Gil Edwards Våra kära vänner i Victory Klubben. Så kommer då denna mannen som vi inte har hört vad vi vet. Vilken röst och vilken kille. Det var nästan så jag blev kär. Ja det var så bra så jag hoppades på att det inte skulle ta slut. Men så gör det. Han hade flugit i 25 timmar för att spela en timme på HojRock. Det är en som kan sin sak.



Vi lyssnade på Bonafide, Magnifcent, Pretty Maid, HardBall, The Spin, Metal All Stars, och så Rydell&Quick. TopCats, Corroded. En del var super bra och en del lyssnade vi inte så länge på. Här fanns 86 olika mc klubbar, allt från Ycc, Victory Club, Tre Fimpar, Insande DC, PizzFull MC, Byhåla MC, Beethovens MC, HojsanMC, HOG, VimsigMC, LadyBikers, Vulcan Riders så klart, Malmoe Chapter KråkstadensMC. Det är bara en bråkdel av namnen som jag har skrivit här. Gå runt och titta på motorcyklar det tar tid. För här är en himla massa och säkert inte två som är lika.
Vi har haft en superhärlig helt med goda vänner från när och fjärran. Några nya bekanta har vi också träffat. Så självklart så ska vi dit nästa år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar