torsdag 2 augusti 2012

Hus

Sånt jäkla skit. Vi tittar på hus som andra tittar på vädret. Hittar vi det huset. Nej itne för min del. Men Thore har hittat sitt med både carport, garage och stort förråd. Det bästa är att man kan antingen ta bort en vägg eller göra dörren bredare så kommer han att ha dröm stället där ute. Det finns plats till båda motorcyklarna och bilen.

Det kräver en renovering av ett badrum, lite tur är det för toastol vask och badkar är nytt. Jag skulle kunna tänka mig att ta en bit av det lilla rummet till badrummet så att det får plats med en dusch där. Som de har de nu så är duschen i grovköket. Där vill jag inte ha den. Golv väggar listor behöver bytas. Det behövs ta bort gardrober som är fula och räliga. Orkar jag detta? Kommer detta att kosta mer än det smakar? I och för sig så kommer vi att spara en massa pengar för jag kan cykla till jobb året om. Det är en stor fördel. Det var massor med negativa saker. Golvet i stora rummet är superfint det skulle jag kunna ha i hela huset.

Vi titta på ett hus i Mörarp. Jättefint och det kändes bra. Men lite dumt med att ha ingången till badrummet i sovrummet. När vi har så olika tider så går det knappas och bo så. När Thore kommer hem på natten så kommer jag att vakna när han duschar och när jag går upp tidigt så kommer han att vakna av mig. Men eventuellt kan vi hitta en lösning till det problemet. Vi har väl en stor hus diskusion nu i helgen.

Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar innan det är semester. Som jag längtar till det. Nu är det ganska tungt och jobba. Vilken tur att jag beställde en resa för nu känns det nästan som höst. + 9 grader när jag kör till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar