lördag 21 juli 2012

Njutnings lördag

I dag så har det varit en strålande sommar dag. Den tillbringade vi på Kullaberg. Fika med i ryggsäcken och så promenerade vi i fyra timmar där. Jättehärligt.



Vid ett ställe så var där massor med kor och det gillar ju inte jag. Men som tur var så brydde de sig mer om att äta än att titta på mig. Hade de kommit närma mig så lovade Thore att skydda mig.



Helt plötsligt så var vi lite vilse. Vi missade flera markeringar vid en övergång och vi kom fram till att det var för vi pratade med varandra.  I stället för att gå till höger så gick vi rakt fram.



Jag tror inte att något går upp mot en sådan här fin dag på Kullen. Där är verkligen vackert uppe. Vi gick en tur ner till Ransvik också. Där har vi inte varit innan. Det var ett fint ställe. Där ska man nog kunna sitta och äta en god middag någon gång.


En vän till mig gjorde en lista på vad hon skulle göra på sin semester. Jag ska också ha en att göra lista. En punkt ska vara promenad på Kullaberg från Arild till Kullens fyr och så tillbaka igen. Man får börja gå den blå slingan och sedan ta den röda. Det kommer att bli en heldags tur.
Nästa punkt blir en tur till Ullared med mc´n, ska du inte handla var där en som sa. Jodå jag ska ta med extra väskor. En tur till Kreta. Nä nu ska jag inte planera hela vår semester vi måste ha lite utrymme för spontana saker också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar