söndag 22 juli 2012

Nisses Danmarks tur

I dag var det synd att Thore skulle jobba. För i dag så var det vad vi kallar för Nisses Danmarks tur. Nisse är en gammal taxichaufför som hittar överallt. Han har en inbyggd GPS där de mest fantastiska vägar finnas med. Det bästa med Nisses GPS är att den visar aldrig fel och att batteriet inte tar slut. Jo det kommer det att göra men förhoppnings vis inte på många år. Alla ska vi den vägen vandra.

Jag tänkte att här får man vara ute i god tid så jag körde hemifrån 0845 och vi skulle träffas 0915. Ha där fick jag. När jag kom fram till färjeläget så fanns där redan en massa motorcyklar. När kl var 0920 så var vi 32 mc och en himla massa människor. Det är så kul när man ordnar något och det kommer så många.



Vi kom på båten och över till Danmark där körde vi till Nivå och sammanstrålade med SV de var 10 hojar och 13 personer. Ännu en gång skulle vi parkera på en jäkla stenbelagd parkeringsplats. Fasiken vad jag hade ont i magen innan jag kom på plats. Jag hatar och köra på sådant som rör sig.

Kul var det och träffa Sydvästarna en del nya och en del gamla. Nu kommer färden att fortsätta mot Lynge där vi ska träffa våra danska kolleger i Ycc och sedan så blir det lunch i Hunnestedt och glass i Gilleleje.



Här har vi kommit fram till Lynge och där var också sten på parkeringen. Jag brukar tänka att Farmen i Torrlösa får ta och asfaltera men där är det lugnt och köra här var för rälligt. Denna gård har de till träffar och dylika mc grejer. Jättefint var där. Kul och träffa på våra danska vänner.


När jag kom hem så var jag helt slut det blev bara 22 mil men dock. På dessa små vägar som vi bara körde 40km på så tar det på krafterna.

Jag fick problem med min koppling fattade inte alls vad som hände men jag fick inte i den i växel när jag hade växlat så tvärbromsade den och oljelampan lös. Jag var tvungen och stanna och som tur var stannade Glidaren, Ronnie och Lille Mats också. Efter lite trampande på kopplingen så kom den i friläge och så kunde jag köra vidare. Men den strullade jag fick den bara i friläge när motorn var stängd. Konstigt. Men när jag kom hem så var den som vanligt igen. Det är snart dags för service jag ska försöka och få tid den veckan vi är på Kreta. Nu så ska jag greja lite här innan det är dags för sängen. Jag ska upp tidigt i morgon och lämna mc till lackering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar