söndag 1 april 2012

Hela min vecka.

Jag hade som vanligt möte efter jobb i måndags. Därefter så var det hård styrketräning på gymmet. Sedan så skulle jag få middag hemma hos Åsa och Marcus och Leo. Men givetvis så fick jag betala för mig. De skulle på sitt första föräldramöte på dagis. Jag och Leo fick ett par timmar tillsammans. Vi byggde lego, läste boken och så diskade vi efter middagen. Leo diskade mer än grytan kan jag ju berätta.


Thore passade på och ringa och då ville Leo inte prata men han ville ha min telefon och leka med. Det fick han inte. Jag tänkte att vi får göra något annat och kom på att jag hade kameran med så vi tog lite bilder. Det blev på hans mysisar.


Det är Snoddas och Micke Räv. Tyvärr så kom Micke Räv bort på dagis i fredags. Inte alls bra.


Norpan låg under bordet så han fick vara modell, Leo knäppte säkert 10 bilder på honom.


En fin bild på Leo fick vi ju också ta. Denna långhåriga pågen. Att hans mamma är frisör kan man inte tro. Skojar bara Åsa.
I tisdags så hade jag möte igen. I onsdags så var mötet slut 1410 så det var bara 10 minuters övertid. Sedan så var jag på gymmet. I torsdags så hade jag också möte till kl 15 sedan så kom jag hem och hann med en snabb kopp kaffe innan vi skulle titta på ett hus. Ja håll i er vi ska köpa hus igen. Men om det blir det som vi tittade på de vet jag inte. En tur hem till Daniel för att passa Isac och Ella. Cissi fick ta simmet med Jacob eftersom jag skulle kolla huset. Daniel hade jobbmöte. Vi hade det mysigt Isac satt vid datorn med Jonathan och jag och Ella kollade på Saltkråkan. Hur bra som helst.

I fredags så jobbade jag till 1710 lite övertid igen. Sedan så tog jag ett pass spinning innan jag körde hem. Det blev sängen tidigt.



I lördags så vaknade jag tidigt och var ute och sprang en runda på 8 km och det kändes jättebra. Det var nog första gången sedan den 21 maj i fjol som det inte gjorde ont någonstans. Efter dusch och frukost så körde Thore till Åsa för att byta till sommardäck. Jag var hemma och började städa. Då fick jag ett sms. "Farmor jag har stukat foten. Isac" jag fick ju ringa upp och höra hur det hade gått till. Han hade klättrat i träd och ramlade ner. Isac och Daniel skulle köra till akuten. Okej sa jag ring mig när du kommer hem så jag får höra hur det är med dig.

Det tog 5 sekunder så ringde han igen. "Kan du inte följa med mig farmor?" frågade han så snällt. Klart att jag kan. Städa kan jag göra en annan dag. När jag kom hem till dem så kollade jag foten och så bestämde vi oss för att avvakta det hela. När kl var 18 ringde Daniel. Nu ska vi åka in. Men Isac vill göra det med dig. Jag kommer. Upp där uppe och hittade boken Sune Tjejtjusaren. Den kan vara bra och ha med.

Vilken tur att vi hade den med för vi fick vänta och vänta. Allt som allt tog det 3 timmar. Men vi läste och skrattade åt Sune så tiden kändes inte så lång. När doktorn kom sa han att det var en spricka framme vid långtån. Det är inget som vi gipsar utan han ska gå i ett par stadiga skor. Typ träskor. Jaha och så ska han ha kryckor.


Det var en trött Isac som hoppade ut på kryckorna men det gjorde han galant. Han behövde inte träna utan han hoppade bra med en gång.

I dag så har Cissi och Isac ägnat dagen åt att leta efter tofflor. Det var inte det lättaste. De var runt i massor med affärer, men till slut så hittade de ett par.

Vi var uppe tidigt för att tvätta våra motorcyklar och så min bil. Då var det fint väder. När vi var klara med det så planterade vi lite penseér och påskliljor fint blev det. Jag åkte iväg på Ycc medlemsmöte och Thore åkte och jobbade. Rättvis fördelning. Nu sitter jag här och skriver och tittar på Så ska de låta. När detta är slut ska jag lägga mig och läsa ut min bok.

1 kommentar: