söndag 22 april 2012

Fest helgen.

Min lediga fredag blev en bra fredag trots allt. Vi grejade lite på förmiddagen. Jag skulle ta en mc tur till HD och lämna in foto på våra barnbarn nu när de fyller år. När jag hade dragit på mig alla skinkläder och kände mig som en stoppad korv så kom jag ut i garaget till en död MC. Jäklar vad arg jag blev. Den har startat alla andra dagar i veckan och Thore har ju laddat batteriet. In och bytade om och ringde Claessons motor. Inga problem sa Jan du får ett nytt batteri. Vilken tur att Classe och Frida ska komma på söndag för då får jag det av dem.

Det blev bilen till stan. En tur hem till Kalle och Margareta för en fika. Jätteroligt och snacka bort en timme med våra gamla grannar. Känns inte alls konstigt och se det gamla huset, hon som bor där nu har det lite halvskabbigt i fönster och där ute.

Sim med Ella jättekul hon är ju så duktig. Det var denna helgen jag och pågarna ska vara uppe hela natten. Nu orkade de bara till 2340 sedan så sov de båda två som små grisar. Men vi hade en härlig fredagkväll tillsammans med Mia och Smockie. Vi tog en sen kvällspromenad med honom och den enda som hade reflex var Isac. Tur att vi inte skulle gå på de stora gatorna.

De sov inte så där jättelänge på lördagen Jacob var uppe 0815 och Isac kom kl 9. Jag körde iväg till Åkarp för kontaktpersons möte med YCC. Trevligt vi fick bestämt en del bra grejer. När jag kom hem så var våra vänner E-L och O här. Jag fick en verkligen fin mugg av E-L med lite text på som stämmer så väl in.
Vi hade våra andra vänner I,E och T på middag på kvällen. Tyvärr kunde inte B vara med för han var dålig. Vi hoppas han kryar på sig ordentligt nu.
En kväll med massor med snack och skratt. Maten blev god. Efterrätten super god. Så klart.

Nu denna söndag så har Thore fixat ute i trädgården innan regnet kom och jag har grejat här inne med dukning och tårtor för nu kommer snart min gäster. Lite synd att det regnar det blir så himla skitigt på golvet efter hunden, jag hoppas de har de stora benet med sig till honom så han är lite lugn.

Nu är första kanna kaffe klart så nu kan gästerna komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar