lördag 28 april 2012

Nu är det lördag igen och mitt hjärta det bankar.

Undrar om det är en gammal dansbands låt eller bara något som dök upp just nu. Nä det var nog fel dag det ska nog vara fredag. Men nu är det lördag kväll och klockan är ganska mycket. Thore sitter och planerar en mc färd till Norrland semestern 2013. Bra han är tidigt ute så det inte blir planerat i sista stund.
Själv har jag skrivit en verksamhets berättelse till vår Yamaha tidning. Lite om vad som har hänt de sista dagarna, jag ska skriva om i morgon också innan jag skicka iväg den.
Denna veckan har gått i en rasaden fart som vanligt.
I måndags så var min vän B-M här för och gratta mig och ta en fika. Jättekul som vanligt. Nu ses vi inte förrän i december.
I tisdags så träffade jag Jenny M i stan för en fika. Vi har inte träffats på ett år kom vi fram till. Nu ska vi bli bättre på det bestämde vi.
I onsdags så var jag och hälsade på E-L som passade sitt sjuka barnbarn hos sin dotter som bor i grannbyn.
I torsdags så var det provkörning hos Yamaha och då var jag som kontaktperson för klubben där och såg till att provkörarna fick lite material om oss. Jag tror att vi har fått ett par nya medlemmar.
I fredags så jobbade jag länge, hem direkt. Nåja inom affären en liten runda först. När jag kom hem så startade jag tvättmaskinen och fick fart på dammelasen. Ringde till I och hörde hur det var med B. Bra han tvättade taket.
I dag så vi kört mc hela dagen och umgåtts med våra härliga vänner i Ycc klubben. När vi kom hem så fick vi tvätta hojarna och polera så de är fina till nästa tur.

I morgon är det ingen vanlig dag det är ISACs 9 års dag. Vilken härlig dag det kommer att bli.

1 kommentar: