fredag 10 februari 2012

En liten uppdatering

Vi har ju varit i Göteborg en hel helg. Superhärligt och bo på hotell och äta god hotellfrukost.

Vi kom fram på fredagen lagom till lunchen. Rummet  var inte klart men när vi hade ätit lunch så var det klart. Ett super fint rum fick vi.

Det är kanon och bo på Heden eftersom det är promenad avstånd till allt. Det tog 4 minuter och gå till mässan vilket var skönt eftersom det blåste iskalla vindar.



Här är en ombyggd och nylackad Victory Hammar precis likadan som Thores men det ser man inte.



Denna som jag sitter på är en Victory High Ball med ett riktigt aphäng. Inget för mig men kul och prova på. Det är Thore som tog kortet och han är inte precis någon superfotograf.


När vi hade vandrat runt lite och kollat både på motorcyklar och kläder så gick vi och hälsade på hos våra vänner i Victory klubben. Här är några stycken. Vi var ju även och hälsade på i Yamahas monter där det var Ycc West som hade hand om den.


Det var inte vara motorcyklar utan även Vespor och mopeder där. Här är ett litet urval.




                                                     En Victory mitt bland alla moppar:))


Super fin flackamoppe den fick mycket uppmärksamhet.

Jag passade på och överraska Ella på dagis en dag. Hon är ju en stor dagistjej nu. Det går så bra så. Men det kanske beror på att hon är stora tösen.
Hon blev så glad när jag kom, extra kul när personalen kände igen mig som farmorn i familjen.


Jacob bestämde när vi simmade att de skulle komma och sova över hos oss när det var lördag till söndag. Det gick ju bra.
Här sitter vi och njuter av en god söndagsfrukost.


Jag meddelade barnen att efter frukost nu på förmiddagen så ska vi städa där uppe. Renoveringen är i stort sätt klar. När vi har ätit färdigt så var kl 0910 då säger jag att nu ska vi städa. Nähä säger Isac du sa att vi skulle städa på förmiddagen, det är inte förmiddag nu. Jasså inte sa jag när är den då??
Kl 1100 svara denna pågen.

Då börjar jag själv sa jag. Men som tur så har vi ju Ella fjälla hon är inte så noga vad klockan är så hon städar på.

Thore körde och jobbade så vi fejar och har  oss. Det blev jättefint. Nu är det bara ett par små lister till i hallen som Thore ska ta vid nästa ledighet.

Denna eftermiddags vecka har gått i ett rasande tempo. Jag har tränat, sprungit och lunchat med kollegerna. Nu så är det min lediga fredag som jag ska njuta av. Thore fixar trappan, mattan är borta så nu är det slippning som gäller.

Vi ska äta blomkålsrösti till lunch sen ska jag ta en tur till stan.

5 kommentarer:

  1. Satt mattan så lätt att den gick bort direkt! Lyckostar!

    SvaraRadera
  2. Nä han fick slita ganska så bra. Nu är där massor med limrester kvar så det är slippning som gäller.

    SvaraRadera
  3. Kan han slipa bort dem tror du? Det gick inte här, stoppade upp direkt, fick bli varmluftspistol och skrapa! Det tog tid! Sen ska det ju slipas också, men efter målaren!

    SvaraRadera
  4. Vet inte om det går vi får väl se i morgon:)

    SvaraRadera
  5. jag skulle kunna tänka mig att ha den vespan med stjärnorna. Kanske en liten fredags present??? Åsa

    SvaraRadera